onsdag den 22. juni 2011

En historie fra den virkelige verden...

Jeg har i dag været på et kursus der hedder "individuel kompetence vurdering", fordi jeg er på dagpenge(som jeg har skrevet lidt om i det her indlæg, så har jeg jo sagt mit job op), og på det kursus har jeg lært at jeg godt kan læse... Lyder det mærkeligt?? Ja, det synes jeg sådan set også:-)
Testen var inddelt i 3 dele, første spørgsmål i første del lød " Henrik arbejder som postbud (Det, Han, De, Hun) bor i en villa udenfor Roskilde" sæt kryds ved det rigtige ord i parantesen... og sådan fortsatte det... Jeg var heldig at svare rigtig på dem allesammen, og har nu bevis på at jeg kan læse:-) Hurra!

Nå, men heldigvis er der også andet i livet end læsetests og dagpenge... Jeg har for eksempel lavet denne her taske som er sat til salg i butikken, du kan klikke HER for at komme direkte til butikken.

7 kommentarer:

  1. Det lyder som åndsvagt tidsspilde og også som om, at din A-kasse og/eller kursusudbyderen ikke helt har forstået, hvad en individuel kompetencevurdering er. Nemlig en vurdering af realkompetencer, som kan gøre det ud for kompetencer opnået gennem formel uddannelse. Eftersom du jo har folkeskolens afgangsprøve, en HF-eksamen (ikk´?) og en professionsbachelor (igen, ikk´?), så skulle det jo gerne være tydeligt, at du faktisk kan læse - ellers ville det nok have været lidt svært at uddanne sig ;) Men fint, at du nu har (endnu) et bevis på, at du godt kan læse :)

    SvarSlet
  2. Hej Ditte:-)

    Ja det er helt skørt, og jo, jeg har HF og en professionsbachelor, og en hel masse andet med i bagagen... Jeg troede heller ikke han mente det alvorligt, da jeg blev præsenteret for det... Men sådan kan man få sig en på opleveren henne i det offentlige system:-)

    SvarSlet
  3. Hej Ninna,
    Dejligt at få bekræfte at læseevnerne er intakte ;) (Noget positivt må man jo tage med derfra). Jeg modtog forleden det lækre bånd fra dig. Tusind tak. Det er så skønt! Jeg sender et link én af dagene, når projektet er blevet ført ud i livet.
    Men tak for din store hjælp.
    Hilsen Dianna :)

    SvarSlet
  4. Godt du udnytter resten af din tid mere fornuftigt på at kreere smykke ting :)

    SvarSlet
  5. *smukke ting selvfølgelig ;)

    SvarSlet
  6. Jamen, så har du jo styr på dét ;) 1000 tak for nøglesnoren! Den er så fin og blev straks taget i brug. Holder øje med den rette anledning til at fotografere den i, så den også kan blive vist frem på bloggen.
    kh Mette

    SvarSlet
  7. Selv tak Mette, dejligt at du kan bruge den:-)

    Dianna, jeg glæder mig til at se dit projekt:-)

    tusind tak Malene:-)Og det synes jeg bestemt også er en hel del sjovere en læsetests:-)

    SvarSlet