søndag den 26. juni 2011

Legetøj


Sylvesters farfar har lavet træklodser, der bare venter på en klat maling



Sylvester er næsten ikke en baby længere synes jeg... Der sker så meget lige i den her tid. Han kan næsten kravle, rejse sig op, og i det hele taget så er der bare krudt i måsen på ham:-) Det betyder også at jeg synes vi er lidt i et "limbo" med hensyn til legetøj.
Han gider ikke babyranglerne og bidetingene længere, men han er heller ikke helt stor nok til puttekasser, klodser og de dyr man kan trække efter sig! Bøger er han RIGTIG glad for, både sine egne og vores:-) Men jeg kunne godt bruge lidt gode ideer til noget legetøj han kan bruge nu, han er 9 1/2 måned.... Kom endelig med forslag:-)

8 kommentarer:

  1. Kan se i har en weely-bug, er han ikke glad for den? hvis kan kan begynde og rejse sig op af den? Jeg syntes de er så fine - og jeg tror det skal være et ønske til vores kommende bebs i gave :-)

    SvarSlet
  2. Hej Frk. Munk, tillykke med kommende bebs, hvor er det spændende:-)
    Han er ikke helt sikker nok i motorikken til at rejse sig op af den endnu, men han er ret vild med de der følehorn:-) Jeg tror han får mere glæde af den når han kan gå, så han kan ræse rundt på den:-)

    SvarSlet
  3. Vi købte en kømpe stak Lego Primo, da Hannibal, da han var i den alder, og det var et kæmpe hit. Det er udgået af produktion, men kan købes brugt.

    Bien har vi også, og nu hvor han er 1½ er det favorit legetøjet.

    Knus Line

    SvarSlet
  4. Albert bliver snart 10 mdr, og jeg synes at vi befinder os i selvsamme limbo. Dog har jeg opdaget, at han er ret glad for noget med lyd (suk), og vi har en kombineret sidde/stå/gå-vogn, som kan trykkes på og gåes med. Den kan også bremses og bare leges med siddende. Den er et stort hit, og kan købes i BR. Ellers er Lego Primo helt sikkert også ret populære, og klodser i pap som kan stables og væltes.

    Kh Charlotte.

    SvarSlet
  5. Nej hvor glemmer man hurtigt - jeg kan slet ikke huske hvad Selma legede med i den alder:-).. Jeg har aldrig hørt udtrykket "limbo" i denne sammenhæng før. Gad vide om det betyder "lavvande i legetøjskassen"?

    SvarSlet
  6. TUSIND tak for jeres gode forslag, jeg må hellere på jagt efter det der Lego Primo:-)

    He he Christina, "limbo" er noget jeg selv fandt på, fordi jeg synes han er lidt "in between" to faser af legetøj, eller hvad man nu skal kalde det:-) Altså for stor til noget og for lille til noget andet...Men bortset fra det, så er der vist også lidt lavvande i legetøjskassen, moren har nemlig sorteret i den:-)

    SvarSlet
  7. Vi havde også den gåvogn Loppelækkerier skriver om til Elliot og den var et kæmpe hit. På et tidspunkt måtte den dog flytte i kælderen i nogle måneder, da den var ved at drive os til vanvid. Vi havde også en traktor - tror den er fra Fischer Price - den kan køre selv, spille en melodi og så sidder der 5 dyr bag på der siger lyde, når man sætter dem op på ladet - nok det største hit fra han var 10 mdr og over et halvt år frem.

    SvarSlet
  8. Vi har selv samme problem med Alfred lige for tiden. Det er somom at alt hvad der IKKE er legetøj er spændende. Eller de små ting som hans to storebrødre leger med. Eller mad! Hvis bare man kunne sidde dagen lang og mose rugbrødshapsere imellem hænderne, så ville det være lykken ;o)
    Jeg kan huske samme fase med Bertram, og dengang fik han en plastik helikopter med musik og lyde, som var det største hit!! Så måtte min trælegetøjskærlighed pakkes væk for en periode.... ;o)

    Alfred er dog endnu ikke super interesseret i helikopteren, men Bertram var også lige et par måneder ældre da han fik den, så måske det kommer. Af hans eget legetøj er det der fanger ham bedst i øjeblikket stableklodser og små papbøger med simple billeder i.

    Hvor er de smukke de træklodser din svigerfar har lavet. Hvis det var mine ville jeg ikke male dem. Træet er så flot.

    Knus Ulla.

    SvarSlet