lørdag den 4. juni 2011

Sol, sommer og Rørvig

Ja, det må da vist være opskriften på den skønneste dag:-)  Vi hyggede os simpelthen så meget at dagen forsvandt på et øjeblik, men sådan er det jo i godt selskab:-) Tak for en virkelig hyggelig og meget dejlig dag, og ikke mindst, TAK for al den dejlige mad Ulla, det var det mest fantastiske brunchbord der (næsten:-)) stod klar til os! (og ligesom Anne, vil jeg meget gerne have fingre i opskriften til hjemmelavet nutella...)







Sylvester med hans nye buddy Alfred:-)
Og her til sidst, har jeg lovet at komme med opskriften på den lækre brownie jeg havde med, men jeg kan ikke helt tage æren selv, jeg har nemlig fået opskriften af søde Maria
here comes..

100g smør
100-150g nødder
2æg
3dl sukker
1½ dl hvedemel
4spsk kakao
1½ tsk vaniljesukker
1knivspids slat

Smelt smøret og lad det køle af.
Hak nødderne groft.
Rør æg og sukker sammen i en skål. Mel, kakao, vaniljesukker og salt røres sammen for sig og blandes i æggemassen sammen med smøret.
Hæld dejen i en smurt og raspdrysset form (eller brug bagepapir)
Strø nødderne over og bagkagen ved 150-175C o 30 minutter. Lad dejen køle af i formen før den skæres til.

VELBEKOMME og rigtig god weekend:-)

6 kommentarer:

  1. Det ser virkelig hyggeligt ud. Dejlige billeder du har fået taget!

    SvarSlet
  2. Selv tak, havde også en rigtig dejlig dag og hyggeligt at møde dig :-)

    SvarSlet
  3. Hej Ninna
    Selv tak for sidst:) Hyggeligt! Jeg er klar på at ses igen snart, så vi kan få snakket videre;)
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ninna.
    Ja, selv tak. det var bare en fantastisk dag. Jeg har bogen med nutella opskriften, skal nok ligge den på bloggen. Håber sandelig ikke at der sidste gang vi mødes til bloghygge.
    Dorte ;O)

    SvarSlet
  5. MUMS, det ser lækkert ud! Og så lyder det da super hyggeligt. Ærgerligt at Rørvig er så pokkers langt væk. :)

    SvarSlet
  6. Ja, det var virkelig en hyggeligt dag, og jeg håber sørme også der kommer mange flere af den slags i fremtiden:-) rigtig god weekend:-) Og så vil jeg vente med længsel på den nutellaopskrift Dorte:-)

    SvarSlet