søndag den 14. august 2011

Noget om babysko..

I morgen er en ganske særlig dag for os, Sylvester skal nemlig begynde i vuggestue!! Puha, det er godt nok mærkeligt.... Og som alle mødre siger, ja så er det ufatteligt at tiden går så stærkt! Han er 1 helt år om kun en måned, og tiden er bare forsvundet som et knips med fingrene! Og så er jeg faktisk lidt i chok over hvor hurtigt man glemmer, især hele den der spædbarnsperiode med amning og natteroderi! Jeg har 2 fantastiske veninder der for nylig har født, og når jeg snakker baby med dem, så får jeg allerede en masse "GUD det havde jeg helt glemt" oplevelser, Ej men er det ikke utroligt altså!!

Nå, og nu til indlæggets pointe! Når man begynder i vuggestue, og i øvrigt er begyndt at stavre rundt omkring alle møblerne, så skal man jo have sit første par sko! Jeg har fundet lidt forskelligt, men er ærlig talt på bar bund her... Hvad er bedst som de første sko? Han kommer jo nok ikke til at gå sådan rigtigt de næste par måneder!


Angulus


Enfant og Bisgaard


Bundgaard


Hummel


Alle billeder er fundet HER, undtagen Enfant hjemmeskoen, den er fundet HER

Gode råd modtages med kyshånd, da det jo tilsyneladende ikke er en helt billig investering:-)

13 kommentarer:

  1. Uha, ja tiden flyver afsted...jeg begynder på job i morgen, men heldigvis er Victor bare faldet SÅ godt til i vuggestuen - han er elle vild med det samme vi træder ind af døren, så det er bare skønt...ingen tårer når jeg afleverer ham og kun positive tilbagemeldinger fra pædagogerne om hvordan han er dagen igennem....helt og aldeles en glad dreng:-) Så kan jeg da tage på job med lidt mere ro i sindet:-)

    Mht. sko så har Victor ikke rigtige sko endnu - han syns ik engang at han har lyst til at kravle endnu, så jeg venter lidt med den investering...men da Oscar begyndte at gå brugte vi faktisk begynder gå-sko fra Dille (Føtex) og de var altså rigtig fine fordi de har en blød bund....og så er de til at betale sig fra - alt det dyre fodtøj skal de jo nok få brug for senere hen!! Men af de ovenfor viste syns jeg helt klart at Bundgaard´s og Enfant´s ser bedst ud til små begynder fusser:-)

    Håber I får en dejlig første dag i morgen.

    Knus Malene

    SvarSlet
  2. Vores erfaringer er: så blød en sko som muligt, indtil de går helt sikkert. Så vi har faktisk brugt de bløde lædersko med snører fra Bundgaard til begge unger. Frederik brugte to par på 2 måneder, for de bliver jo hurtigt slidt, især hvis de bliver brugt udenfor til at kravle på fliser med (og det gør de!). ;-) Men vi fandt dem på udsalg og så gik det, for de koster 400 kr normalt... Men børnesko er DYRE! Jeg køber nærmest aldrig sko til mere end 500 kr - men giver "gladeligt" 800 kr for et par sandaler til en af ungerne... ;-)

    Så snart de går mere sikkert, så kan man gå over til nogen med lidt mere fast sål, men stadig skal den være så blød at du kan mase den sammen med to fingre fra hæl til tå. Kan jeg ikke det, så køber jeg ikke skoen.

    Jeg har dårlige erfaringer med at købe via nettet - for skoen skal passe 100% og det kan man ikke selv vurdere på samme måde, som de kan i forretninger med forstand på børnesko. Man skal nemlig også tænke på modellen. Bundgaard og Angulus er fx meget brede og til børn med brede fødder. Dem kan vores unger ikke bruge, de skøjter rundt i dem og kan ikke slæbe dem med. Vi bruger mest Bisgaard (som dog ikke er bløde nok til de helt små) og så er jeg meget glad for Superfit. De er ikke smarte - men kors, de sidder godt på en smal fod! ;-)

    Så altså - ud i en forretning og få dem til at hjælpe dig når du skal købe rigtige sko. Og indtil da, så er et arsenal af de bløde lædersko mit bedste bud.

    Held og lykke med vuggestueopstart - det er stort! :-)

    Kh Maria

    SvarSlet
  3. Puha, kan godt følge dig, jeg forstår heller ikke at Anker allerede er 4 1/2 mdr. inden jeg ser mig om skriver jeg jo et lign. indlæg.

    Held og lykke med ham imorgen, håber at det kommer til at gå rigtig godt:-)

    SvarSlet
  4. Jeg skal ikke gøre mig klog på sko.. Men held og lykke i morgen

    SvarSlet
  5. Uh vuggestue start er spændende. Håber indkøringen kommer til at gå smertefrit for både barn og forældre ;)
    Vi havde en drømmeindkøring og elias elskede at gå i vuggestue de 3 uger han nåede det....

    Mht sko.... Ja så må man ud og prøve og finde ud af om barnets fod er smal eller bred....
    Elias har en bred fod, så vi er glade for bundgaard og så køber jeg mange af hans sko hos bykier.dk
    Halv pris af de dyre mærker men ( mindst) ligeså god kvalitet. Men det kommer jo an på om de passer...

    Det er i hvert fald vigtigt at de første sko er høje sko, dvs sko som støtter godt op om anklen.

    Elias tog sine første rigtige skridt da vi var på en længere ferie i norge, så her blev hans første rigtige sko købt. Damen i butikken kiggede måbende på os da vi fortalte at han var 12,5 måned og at vi skulle købe hans første par sko.... Deroppe er indstillngen åbenbart at børnene skal ha sko der støtter for at hjælpe dem til at begynde at gå... Så første par sko deroppe er omkring når barnet er 8 mnd!

    Det er en jungle og man må finde ud af både hvad der passer barn og forældre:)

    Held og lykke med det hele

    Kh
    Kathrine

    SvarSlet
  6. bløde bundgaard begynder sko... når han kan gå angelus !

    SvarSlet
  7. Ja, BLØDE sko.. Og Bundgaard er rigtig lækre!! Men ud i skobutikkerne og prøv dem på... :)
    Ikke Hummel el. sko før de er en del ældre.. Min søn på 3 1/2 har først lige fået et par Hummel sko.. De er ret stive i det...

    SvarSlet
  8. TUSIND TAK for jeres gode kommentarer:-)

    Malene, Ej hvor er det dejligt for jer at Victor er faldet så godt til i vuggestuen, det må være en skøn følelse at vide at ens barn har det godt der:-) Rigtig meget held og lykke med din første arbejdsdag i morgen, og tusind tak for dine gode råd med skoene, og det ser vist ud til at der er mange der kan anbefale Bundgaards:-)

    Maria, Ja jeg kan godt fornemme at det er lidt af en jungle, og med de priser er det jo ærgeligt at lave fejlkøb! Der ligger heldigvis en rigtig fin børneskobutik ikke så langt fra hvor vi bor, så jeg må nok tage Sylvester med derhen, så vi kan få nogle der passer ham. Han har allerede rigtig store fødder, så jeg er også meget i tvivl om størrelsen.
    Men bløde lærdersko tror jeg også det bliver i starten:-)

    Line, ja man sir' det igen og igen, tiden flyver virkelig afsted, og inden du får set dig om så sidder Anker selv og spiser leverpostejsmadder:-) Det er bare så vildt altså:-) Håber i har det rigtig godt:-)

    Tusind tak Christina, og held og lykke til dig/jer også, det er altså SÅ spændende....

    Kathrine, ja det virker jo lidt voldsomt at han sådan skal passes af helt fremmede... Men jeg tror nu han bliver rigtig glad for det:-)
    Tak for tippet med bykier.dk det skal jeg da helt sikkert tjekke ud, man kan jo hurtigt købe sig fattig i udstyr til børn, og han skal jo også have regntøj, gummistøvler, klapvogn, cykelstol osv osv:-)

    Diana, tusind tak for de gode råd:-) Åh altså jeg er også helt forelsket i angulus skoene, synes altså de er forlækre:-)

    Rigtig god søndag til jer allesammen og igen, TAK for de gode råd, det er altså meget brugbart:-)

    SvarSlet
  9. Jeg ved jeg ikke om jeg husker rigtigt ;) Men jeg mener ikke, at de skal have sko med faste såler før de går.

    Held og lykke med vuggestuestart :)

    SvarSlet
  10. Som tidligere vuggestue-medhjælper siger jeg bare "ingen gummistøvler" før om lang tid! De falder af for et godt ord, når de er så små, og så er de svære at gå ordentligt i. De fleste af de små havde bare bløde hjemmesko på, også udenfor.
    Det bliver spændende med vuggestuestarten:)

    SvarSlet
  11. Hej Ninna.
    Ej håber det er gået godt med Sylvesters første dag, og bare rolig vi andre græd også lidt da vi skulle aflevere vores lille basse første gang! Jeg håber I bliver rigtig glad for hans vuggestue, så blir det meget nemmere at aflevere!!
    Jeg kan varmt anbefale Angulus og Bundgaard, selvom de er dyre. Men det er virkelig nogle lækre sko og støvler de laver! Og ja, vent med Hummel og de andre sportssko til han er blevet lidt større.

    SvarSlet
  12. tricket er at du skal kunne bukke skoen med to fingre - så er den "blød" nok til ikke at ødelægge fode/knæet, men støtter godt. Vi var rigtig glade for skofus egne. De er fine, lette og støtter dejligt. Tegn Sylvesters fod på et stykke papir, klip det ud og prøv papiret i skoen, så kan du se om det krøller, bukker eller bare sidder helt perfekt = du finder en god sko til den unge mand. Yderligere handler det om at skoen skal være let, så den ikke bliver "for tung" for knæet og dermed kan skade dets udvikling. Held og lykke - håber snart vi ses:)

    SvarSlet
  13. Som jeg siger til mine forældre nede i vuggestuen... Bløde begynder sko, jeg ved at Nike har lavet nogle super fine bløde begynder sko,de sidder fast på foden og er skridsikre og er nemme at få af og på.

    SvarSlet