tirsdag den 8. november 2011

Lampefeber

Jeg har lamper på hjernen.... Jeg drømmer om at udskifte ALLE lamper herhjemme, men det sker nok ikke lige i morgen, så indtil videre kan jeg jo så overveje hvilke lamper der er de HELT rigtige... Men for filan hvor findes der mange flotte lamper! Jeg er nok til noget lidt enkelt og ikke for farvestrålende!
Her er der flest pendler, både til spisebordet og over køkkenbordet. Til spisebordet er jeg meget i tvivl om det skal være to mindre eller en enkelt stor... Bum bum i kan nok høre at den roterer for fulde drøn med de lamper:-)


Calabash pendel fra Lightyears,
Tivoli pendel fra &tradition hos Decorate,
AJ væglampe fra Casanova møbler


Flos Romeo hos Decorate
Flowerpot fundet hos Designdelicatessen
BTC Titan lampe hos Designdelicatessen


Jeg kan slet ikke vælge mellem de viste lamper, jeg ønsker mig dem allesammen... Men det er på en måde også lidt dumt når nu man kun har 1 spisebord!!

Har du en ynglingslampe? Kom endelig gerne med links og forslag:-)

12 kommentarer:

  1. jeg ved ikke, om jeg har en yndlingslampe. Men jeg har en flowerpot, og jeg synes faktisk ikke den giver et særlig godt lys. Vores hænger i et hjørne i stuen og giver hyggebelysning, men jeg er glad for at vi ikke hængte den over spisebordet.

    SvarSlet
  2. Uhh, jeg har også en svaghed for lamper og kunne købe mig fattig i forskellige modeller, hvis altså pengene var til det. Min absolutte yndlings lampe er Verner Pantons Flowerpot - vi har 2 sorte over køkkenbordet, en limegrøn i hjørnet ved brændeovnen, en "gammel" petroleumsfarvet over mormors skab i stuen... nå ja.. og så en sort Flowerpot på fod ovenpå et andet skab... Og alligevel vil jeg så gerne liiige have en orange også ;)

    SvarSlet
  3. Tak for tippet Christina, jeg er faktisk også i tvivl om det giver et godt lys med to mindre pendler, og det gælder egentligt for alle slags! Har overvejer flowerpotten over køkkenbordet der hvor vasken er, men orker ikke flere lamper med hyggebelysning:-) Så måske vi skal overveje en anden....

    SvarSlet
  4. Måske du skulle starte med at ønske dig et spisebord mere? ;o)

    SvarSlet
  5. Åh, lampefeber kunne jeg også nemt blive smittet af! (Hvis jeg ikke allerede er det?!) Drømmer selv om muuto (mhy pendant) lamper, de klassiske værkstedslamper og BestLite. Suk.

    Er enig med Christina i at den lille flowerpot er mest velegnet til hyggebelysning, hvilket er også det vores er. Over spisebordet har vi Kartells fly, som giver et fint lys til hele rummet.

    God lampejagt og drømmerier... :)

    SvarSlet
  6. Vil lige tilslutte mig - Flowerpotten er bestemt bedst egnet som hyggebelysning - derfor skulle der også 2 til over køkkenbordet og over spisebordet ville jeg bestemt ikke anbefale den. Men hyggelig - det er den altså. Har det på samme måde med Flowerpotten som med en VW Beetle - der er bare noget med de runde former, jeg ikke kan stå for :)

    SvarSlet
  7. Ha ha ha ha ja Merete, det ser sådan ud:-) Puha, så blir' her lidt trangt, men flot med lamperne:-)

    Maiken, jeg har også tænkt på Kartells fly, den giver nemlig et godt lys, og så er den til at betale!! Jeg tror det skal være den helt gennemsigtige, vi trænger virkelig til noget godt lys:-)

    SvarSlet
  8. Ja Tina, jeg synes også den er for lækker den flowerpot, men vi trænger virkelig til "lys over land", så den må nok nederst på lampeønskelisten indtil videre:-)

    SvarSlet
  9. Vi er vilde med vores "Københavnerlampe", som er købt hos: http://butikstranden.dk/2010/10/”københavnerlampen”/

    Den ser sådan ud hjemme hos os:
    http://www.denormale.com/search/label/bolig

    Og så har vi også en flowerpot bare i turkis, men som nævnt, så er det mere hyggebeysning! Den er ikke kommet op i vores nye lejlighed, for vi mangler én mere... ;)

    SvarSlet
  10. Lige præcis, den er ikke så dyr i forhold til mange andre spisebordslamper. Vi har den i grøn og den giver altså noget glimrende lys som ikke er farvet ud i rummet. :)

    Den røde har jeg hørt skulle være yderst velegnet til "lysthuse" med sit skær, så med mindre I åbner en nebengeshäft så skal I nok gå udenom den. Haha. :D

    SvarSlet
  11. Jeg er også ramt af lampefeber, har virkelig en svaghed for lamper!
    Der er lige landet to flowerpot hjemme hos mig, så må de give det lys, de nu kan, over spisebordet. Det er de gamle i emalje, og jeg kunne bare ikke modstå...

    SvarSlet
  12. Lækre lamper..:)
    Jeg elsker også lamper og ønsker mig flere fine..
    Vi har to gule Flowerpot over spisebordet - og ja der er lidt hyggelys over dem - men det passer helt fint her.. På sigt kunne jeg godt finde på at få en Kartell over spisebordet og så bruge Flowerpotsene til mere hygge - men lige nu hvor vores stue/spiseafdeling er så lille er det helt fint;)
    KH Anne

    SvarSlet