mandag den 12. december 2011

Weekend

Gulvet i gangen er malet i farven pastelgrå fra flügger

Neglelak og Diamantringe- klar til julefrokost

Vi har hjemmedag i dag, og sangbogen er et hit

Patchworktæppe

Jeg var godt nok noget træt i min gamle krop i går, Kim og jeg var nemlig til julefrokost i lørdags med gode venner, og jeg udnyttede til fulde at jeg ikke skulle op med Sylvester søndag morgen, han blev nemlig passet:-)

Jeg har endelig fået malet gulvet færdigt i gangen, det skulle jeg have gjort for længe siden!! Men nu er det gjort, og lejligheden virker meget mere indbydende!

Jeg er gået i gang med et patchwork sengetæppe, et stort projekt, men noget jeg har brygget på længe! Sekskanterne er store, omkring 15 cm i bredden, men tæppet skal jo også være over 2*2 meter, så for at jeg ikke skal give op halvvejs, blev det sådan:-) Jeg er allerede nået temmelig langt, og nu glæder jeg mig bare til det er færdigt:-)

Jeg håber i nyder jeres mandag aften:-)

14 kommentarer:

  1. Jeg er fuldstændig vild med mønstersammensætningen i dit tæppe! Dit store arbejde skal nok blive belønnet.
    Det er altså også lækkert med sådan et malet gulv, det drømmer jeg også om i stuen...

    SvarSlet
  2. Tusind tak Ida:-) Jeg tror også det bliver rigtig godt:-)
    Et malet gulv forandrer rummet fuldstændig... til det bedre! Jeg kan kun anbefale det:-) En stue er selvfølgelig mere omfattende fordi man skal have møbler ud, men det bliver det værd:-)

    SvarSlet
  3. Det bliver så smukt dit tæppe! Jeg skal nok lige kigge efter noget af det blomstrede stof.

    SvarSlet
  4. Vil du ikke fortælle hvordan du har malet gulvet.. altså hvilke forberedelse du har gjort, hvad du har brugt osv.. jeg har sådan et ønske om at male vores gulv, men kan bare ikke lige finde ud af hvordan... :) Det ser fint ud.. :)

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig vil jeg det:-)

    Først har jeg vasket gulvet i grundrens, blandet halv til halv (halv vand/halv grundrens), HUSK at bruge gummihandsker, det affedter fuldstændig, men er ikke farligt! Jeg har vasket med skuresvampe og vasket efter med klud.
    Vask efter med RENT vand, og lad tørre.
    På vores gulv var der rester af gammelt lak, så jeg har pudset det med medium groft sandpapir på sådan en slibemus (hedder den vist), men kan jo også gøres med "de bare næver":-) Det allervigtigste for at malingen hænger ved, er faktisk grundrensen.

    Jeg har malet med både rulle og pensel (helst en lidt blød pensel i god kvalitet), alt efter hvad der var nemmest, og taget det fra den ene ende til den anden. Det var tørt nok til lige at trippe hen over i strømpesokker allerede efter 3-4 timer.

    Anden gang maling gav jeg cirka et døgn efter, og det var faktisk nok. Det er totalt hærdet og klar til møbler efter 5-6 døgn.

    Det var meget nemmere end jeg troede, og resultatet er så fint.

    Jeg har brugt gulvmaling i farven pastelgrå fra Flügger, kridhvid er vist ikke det smarteste, med mindre man vil støvsuge flere gange om dagen, det afslører nemlig ALT. Malingen er desværre lidt dyr (650 kr for 3 liter), men jeg har ikke undersøgt om det kan være billigere andre steder.

    Jeg håber det er svar nok, ellers så sig ENDELIG til:-)

    Kh

    SvarSlet
  6. Ninna, det er så pænt det gulv! Jeg ville ønske mit var malet lige så fint men for pokker, vi bor i leje lejlighed og må ikke male gulve:-(

    SvarSlet
  7. Tusind tak Line:) i skal være velkomne til at købe vores lejlighed:-) måske et lidt vildt impulskøb her op til jul!!! Men den ligger ikke på Vesterbro så jeg kan nok ikke friste:-)

    SvarSlet
  8. Ha ha, nej det kan julebudgettet nok ikke lige klare og jeg er desuden også en del af en pagt om ALDRIG at forlade Vesterbro!
    Men tak for dit generøse tilbud:-)

    SvarSlet
  9. Jamen selv tak;-) kan nu også godt forstå i blive. På Vesterbro, der er dejligt!

    SvarSlet
  10. Hvor er det et flot gulv. Næsten ærgeligt at I skal flytte derfra. Jeg får helt lyst til at male vores eget (selvom vores kun er 3 år gammel!)..
    Og flot farvesammensætning i tæppet - det skal nok blive godt.

    SvarSlet
  11. Det ser virkelig fint ud!
    Og tæppet bliver da for lækkert.:) Glæder mig til at se det færdigt..
    KH

    SvarSlet
  12. Lækre farver til dit sengetæppe - min tålmodighed ville ikke holde til et helt sengetæppe.

    Gangen er superflot med lyst gulv!

    SvarSlet
  13. Fantastisk sengetæppe og er vild med farverne, lidt neon kunne også godt presses ind :o) Jeg har sprunget lidt let over med Liberty firkanter i 25 x 25 cm. Har lavet 2 til os selv (1 til kolonihaven og 1 til hjemme) 1 til min mor i julegave og skal nu igang med et til datteren, hendes seng er kun 90x 200 så det bliver hurtigt færdigt :o)
    Kan se du/i lige er flyttet fra Amager, jeg bor i Kastrup :o)

    SvarSlet