tirsdag den 24. januar 2012

Puder og bukser

Jeg har en hel del sy-projekter i gang, mest til Sylvesters fordel. Det er mest til hans værelse, men også nye bukser, han vokser med lynets hast nemlig!

Jeg er vist ikke den eneste der er blevet inspireret af Ferm Livings fine puder, se for eksempel her hos Malene.

Jeg har valgt nogle rigtig drengefarver, som er en del af et lille tema på Sylvesters værelse, men mere om det, når det er færdigt:-)



Her har den selskab af en anden fin pude, som min veninde har lavet til Sylvester.
Bagsiden af Sylvesters nye fløjlsbukser

Rigtig god tirsdag:-)

18 kommentarer:

  1. Ih hvor ser det flot ud! Hvordan får du trekanterne til at mødes så flot og skarpt i hjørnerne? (måske en diy -be be..)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Barbara, jamen det ved jeg egentlig ikke, tror ikke jeg gør noget specielt.... Måske det bliver til en DIY, hvis jeg kaster mig over at lave en til;-)

      Slet
  2. Neeeej en fin pude, flot syet, stort arbejde. Jeg vil os' lave så'n en...

    SvarSlet
  3. Wauw SMUK pude! Er der mon en DIY på sådan en et sted? Tænker på hvordan spidserne bliver helt præcise syet sammen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke ledt efter en DIY, men jeg skal nok lave en hvis jeg laver flere puder:-) og TAK for de fine ord:-)

      Slet
  4. Wauw, den er virkelig flot! :)

    Mvh. Pernille
    http://flusso-di-pensiero.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Tusind tak Pernille:-) JA, han er en heldig gut ham Sylvester

    SvarSlet
  6. Hvor er det en virkelig flot pude...
    Jeg er nu også lidt pjattet med de der bukser - er de svære at sy?? Mine drenge vokser også med lynets hast og jeg har så meget stof liggende...så jeg burde jo nok selv....jeg ved bare ik helt om jeg er dygtig nok til at sy dem pænt:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  7. Den er virkelig fin. Og tak for linket:) Mine er i den grad også inspiteret af Ferms fine puder:)
    Og til dem der spørger, så er hemmeligheden ved de præcise hjørner vist bare at få klippet/skåret trekanterne præcist og så selvfølgelig at sy med lige stort sømrum over det hele:)

    SvarSlet
  8. Jeg elsker den pude. Skønne farver og dejligt mønster.. Gid jeg kunne sy!!!!

    SvarSlet
  9. Angående de skarpe hjørner. Jeg fandt den her tutorial på Marapyttas syskole idag. Og kom til at tænke på indlægget her. Det giver meget god mening, tror helt sikkert det er et forsøg værd.
    http://marapyttasyskole.blogspot.com/2011/10/tutorial-sy-smukke-hjrner.html

    /Tine

    SvarSlet
  10. Wauw rigtig fin pude og ikke mindst bukser!
    Er bukserne syet efter mønster...? I så fald hvilket? Eller er det bare noget du kan?
    /Kiki

    SvarSlet
  11. Hej Kiki,

    Tusind tak for din kommentar:-) Jeg har selv lavet mønsteret til bukserne, så jeg kan desværre ikke henvise til noget!

    SvarSlet