onsdag den 1. februar 2012

Futter

Vi har købt nye hjemmesko til Sylvester, hans fødder vokser helt vildt nemlig. I kan se de første futter her, og dem har vi sådan set været tilfredse nok med. De er dog ikke gode til Sylvesters fødder længere, de er for store om hælen og for smalle om anklen, og derfor har han gået meget skævt i dem.
Jeg har derfor været på "hjemmesko-jagt" og det er da vildt så mange forskellige man kan få. Jeg har købt dem her

De er FANTASTISKE!!! Godt nok til den dyre side, men så absolut pengene værd! Jeg har købt dem her, (der er stadig udsalg på modellen i andre farver!) Nu er Sylvester jo begyndt i vuggestue igen, så det er bare vigtigt at hans små fusser har det godt hele dagen, og det har de ihvertfald i de her hjemmesko:-)

Træt dreng

Han suser afsted i de nye futter:-)
Hvilke futter bruger i? Kom endelig gerne med anbefalinger:-)

22 kommentarer:

  1. Bisgaard og Bundgaard er altid gode. Jeg arbejder i en vuggestue og er overrasket over så mange dårlige futter der findes. Det vigtigste er at de sidder godt fast og til på foden, så de ikke skrider ud til den ene side. De skal dog heller ikke være for hårde.

    Men de ser rigtig gode ud dem du har fundet der :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også det ser ud til at kvaliteten på futter kan svinge rigtig meget.... Men dem her er vist et hit:-)

      Slet
  2. Her bruger vi de futter, som du henviste til (de brune)
    Jeg synes dog de er lidt stive i det og her til forår/sommer tror jeg de bliver for varme, så der skal han have nogle andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nemlig lidt stive, jeg kan bare godt lide ideen med den lynlås, som Sylvester (indtil videre) ikke selv kan få op:-)

      Slet
  3. Adam bruger Melton futter, og jeg synes bare ikke, at de er særlig gode, så er på jagt efter nogle andre, der også holder længere. Han slider hul på dem ret hurtigt. Men jeg har dog lige købt disse sko til ham i går på tilbud http://bykier.dk/shop/babystoevler-m-snoerebaand-1931p.html :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. EJ hvor ser de skønne ud de sko du har købt:-) og sikke et kup:-) De er desværre alt for små til Sylvester! Jeg kan altså virkelig godt anbefalde de her fra Petit Nord:-)

      Slet
    2. Adam er vidst også lidt mindre end skønne Sylvester :-) Og ja, det er simpelthen et kup uden lige. Glæder mig til, at de ankommer! Det kunne være jeg skulle investere i et par langtidsholdbare Petit Nord futter. :-)

      Tak for dejlig læsning i øvrigt!

      Slet
  4. Jeg har også købt bykier, og jeg kører sæson nummer 2 med denne model (har bare købt en størrelse større - dvs ikke babymodel men min søn brugte dem da han var 3 og nu 4)
    http://bykier.dk/shop/hjemmesko-m-velcro-1945p.html
    Skridsikker og ægte skind til en rigtig god pris. Har også købt deres skind-vinterstøvler i år og jeg må sige, at jeg er imponeret - har aldrig før købt skindstøvler, der holder vand ude så godt. Der er aldrig våde eller kolde fødder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan da godt være jeg skal se nærmere på bykier sko så! Eventuelt som sandaler??
      Tak for tippet ihvertfald:-)

      Slet
  5. Jeg er så heldig at have et familiemedlem som syer dem selv, så jeg køber skind hos Læderiet- og vupti, så er der 2-3 par futter i selvvalgte farver:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh hvor er du heldig altså:-)

      Slet
  6. Det er vist min fødste kommentar på din SKØNNE blog....

    Min søn Ludvig har også haft dem Sylvester havde fødst... men de var ikke gode til en bred ankel og brede fødder... han har dem her nu....http://www.growingfeet.dk/shop/angulus-hjemmesko-i-27665p.html bare i brun. de er bare Så gode...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Maria, og tak fordi du læser med:-) Det er nemlig problemet med dem, de er for smalle om anklen....
      Årh de er ellers også fine de Angulus, jeg tror også de kunne passe godt til Sylvesters fødder!

      Slet
  7. Min dreng bruger Bisgaard, de er rigtig gode til ham. Men jeg kan også anbefale And og Sø hjemmesko, de har en netbutik.

    Kh Tanja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for tippet Tanja, det mærke kender jeg ikke, så det vil jeg straks se nærmere på:-)

      Slet
  8. Mine piger har altid futter fra Petit Nord og vi er bare glade for dem herhjemme. Det kan godt være de koster, men de holder tl gengæld også det bedre og lidt til;)
    Faktisk blev jeg lige overtalt til at prøve byKier's futter, men efter bare få dages brug i børnehave og vuggestue er jeg skuffet over kvaliteten:/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er f.... lækre, man kan godt se at pris og kvalitet hænger sammen!! Jeg er også glad for at vi købte den her model:-)

      Slet
  9. de ser virkelig lune & gode ud! dem må jeg skrive på listen til niecen. især nu hvor hun også er begyndt at futte rundt med sin røde brio-vogn. nogle gange går det lidt for stærkt, så hun vælter forover. måske futterne kan redde hende .. :)

    SvarSlet
  10. Petit Nord og Bisgaard har vi her. Og dem er vi glade for :-) Men skønt indlæg med masser af ny inspiration her i kommentar feltet ;-)

    SvarSlet
  11. Isabel er i gang med sit 5. eller 6. par Pom Pom ballerinasko (blødt skind med velcro-rem henover vristen) og høj hælkappe (hedder det det?). Isak har brugt rigtig mange mokkasiner fra Nowali..der er dog ikke noget støtte i. Han nyeste er vi rigtig glade for, det er Giesswein af uld med skridsikker sål.

    KH Mia

    SvarSlet
  12. Jeg er meget glad for dit indlæg. Jeg er på jagt efter sutsko til min datter, og sikke en jungel. Der er godt nok mange dårlig sutsko på marked. Tak til jer alle for de gode tips, de er meget brugbare.

    SvarSlet
  13. Vi har faktisk været ret glade for navnefutter fra And & Sø. Men nu hvor hun er blevet lidt større, har hun de klassiske frabundgaard http://www.growingfeet.dk/shop/bundgaard-hjemmesko-m-346p.html

    :)

    SvarSlet