onsdag den 11. april 2012

Ærteposer

Jeg har lavet ærteposer til Sylvester, jeg blev inspireret af Anne, men var faktisk lidt i tvivl om hvad de egentlig kan... Men nu er de lavet, og de er altså virkelig et hit. Hele eftermiddagen i går blev brugt med at flytte rundt på dem, kaste dem og gemme dem. Billigt legetøj med mange funktioner!
Det tog mig en del tid at lave bogstavapplikationerne, det har jeg ikke prøvet siden folkeren, og især S'et var noget besværligt!





Jeg flere gange skrevet om og legetøj, jeg synes tit det kan være en udfordring at finde "det gode" legetøj, altså det som de bliver rigtig glade for, og ikke kun til nyhedsværdien er dalet!
Jeg tror vi har et hit her, men nu må vi se.....:-)

17 kommentarer:

  1. What a great idea, would love to make those for my little nieces.
    Thanks for sharing :)
    Margret

    SvarSlet
  2. Synes også de er rigtig fine og virker som et overkommeligt lille projekt. Har dog også spekuleret en del over hvad de skal bruges til, men måske man bare skal lave dem og så finder de små slev ud af, hvad de kan.

    SvarSlet
  3. Det er da en vildt god idé med de ærteposer - kan huske de også var et hit da jeg var barn (ehhh det er pænt mange år siden nu...) :-)

    SvarSlet
  4. De er fine, kunne også godt finde på at lave nogle til min datter. I min børnehave i starten af 80'erne brugte vi ærteposer meget, men jeg kan ikke huske til hvad...

    SvarSlet
  5. Ei hvor er de fine - et fristende projekt.
    Vi bruger ærteposer til "familie-gymnastik", hvor børnene skal gå med dem på hovedet, liggende på armen og gå med dem på foden for at styrke balancen :)

    SvarSlet
  6. Sikke smukke stoffer du har brugt..:) Får da lyst til at lave flere - mindre retro og mere stilrene som dine..;)
    Er skrifttypen den samme som på Sylveters dør..?:)
    Kh Anne

    SvarSlet
  7. Og hvor ser Sylvester bare skøn og glad ud..;)

    SvarSlet
  8. Ihh, hvor er de fine. Og coool :-) Har straks pinnet dit flotte øverste billede.

    SvarSlet
  9. De er super fine og rigtig godt legetøj. Da jeg arbejdede i Bh. Legede vi en motorisk leg med dem, hvor de skulle gå med posen på hovedet, mens vi sang en sang. " Jeg går med Fido på hovedet, jeg går med Fido på hovedet, pas på han ikke falder ned" Måske du kunne bruge den leg til Sylvester (0:
    Hvis altså du ikke kender den(0:

    SvarSlet
  10. Tusind tak for Jeres gode ideer til lege med ærteposerne:-) Jeg tror faktisk også at det skal blive noget legetøj der kan skabe glæde i lang tid:-) Og så er det jo et ret nemt projekt at gå til:-)

    SvarSlet
  11. Ærteposer er et stort hit i min vuggestue, men de er godt nok ikke så labre som dem du har lavet :)
    Gad vist om 6åringen er blevet for gammel til den slags leg, for jeg har godt nok også lyst til at kaste mig ud i projektet nu.

    SvarSlet
  12. Hej søde... Wauw hvor er de fine!!! Jeg er også gået i gang... Dog er jeg kun kommet til klippe delen!

    Jeg vil forsøge at ringe til dig i morgen, så vi kan snakke og finde en kaffe date!

    Kram

    SvarSlet
  13. Agnes har 1 års fødselsdag på søndag, så jeg kunne måske gøre dig kunsten efter. De er virkelig fine med sit grafiske look. Er der ris indeni? Og hvilken størrelse har du lavet dem i? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maiken,
      De måler 10x10 cm, og fyldet er tørrede gule ærter købt i Brugsen:-)
      Det er altså et super nemt projekt, jeg har bare været på hovedet i restekassen....

      Slet
    2. Men fine rester er det! Synes det er fint med de sorte bogstav applikationer. Hvor mange poser ærter brugte du? :-)

      Slet
  14. Det er toplækre med bogstaver på. Jeg skal også snart i gang, men mine bliver helt sikkert ikke så avanceret...-)
    Kh V

    SvarSlet
  15. fuldstændig fantastisk fine. i mit næste liv ønsker jeg mig kreahænder.

    SvarSlet