fredag den 11. maj 2012

Nyt i hytten







Vi (eller rettere JEG), har lavet lidt ændringer her i huset:-) Jeg har skiftet lidt ud på væggene og så har vi fået en stol mere til samlingen!
Den pink plakat så jeg hos Malene for noget tid siden i en orange udgave, og det var kærlighed ved første blik:-) Da jeg så stod i Decorate for at købe plakaten, så jeg den i pink!!! Et modigt valg vil nogen mene (nok især min mand!!), men jeg synes ikke vi bor udpræget feminint indhyllet i blomstertæpper og lign, så jeg turde godt:-) Og jeg ELSKER den:-) I følge Kim skal den flytte ind på kontoret når jeg bliver træt af den, men det tror jeg bare ikke at jeg bliver;-)

Og så har vi købt en sort Eames DSR stol. Da vi købte de to andre, var vi meget i tvivl om hvilke farver vi skulle supplere med, så vi tager den med ro, stol for stol (det har økonomien vist også godt af:-))
Den sorte passer godt til, synes vi, og i det hele taget er det jo bare nogle dødflotte stole!!
Rom blev ikke bygget på eén dag herhjemme! Det kan være super svært at blive enige, ikke så meget om stilen, men mere om budgettet for boligindretning, er der mon andre der kender til det???

Jeg håber i får en fornøjelig weekend, jeg gør ihvertfald, jeg skal nemlig fødselsdagsfejres i morgen af søde veninder:-)

40 kommentarer:

  1. Lækkert, lækkert hjem og en inspirerende blog du har!

    Selv har jeg ikke nogen blog at vise frem, så jeg føler mig lidt som en vindueskigger ;-)

    Tak for kigget og god weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, jamen jeg udstiller jo selv helt frivilligt, så kig du bare løs:-)
      Og tak for de søde ord!

      Slet
  2. Hvor ser det fedt ud Ninna!
    I bor simpelhen så fint.

    Nu skal jeg altså også snart have taget mig sammen, til at få købt noget til væggene. Er bare bange for at blive træt at se på det samme, jeg har det jo med at ændre mening;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender det godt! Jeg laver også hele tiden om! Men i det her tilfælde, der dækkede billedet over de fleste gamle huller i væggen:-)

      Slet
  3. I bor SÅ lækkert, og hvor ville jeg ønske jeg havde sådan en lys stue som jeres :)

    Jooo det kender jeg rim'lig godt Ninna, men det er jo også lidt svært når interessen ikke er der (altså fra deres side) så er der lige pludselig 1000 andre ting vi hellere burde bruge pegene på. Men hvad sjov er der ved det ;)

    Rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sgu nogen gange en umulig kamp!!! Vi kan også have lange diskutioner om hvorvidt der skal bruges penge på fladskærm eller nye reoler og flotte puder:-) Sjovt nok så stemmer jeg bare ALDRIG for at kaste alle pengene efter fladskærm;-)
      Den lyse stue er det jeg er allermest glad for ved huset! Og det største plus (næst efter haven) ved at flytte i hus:-)

      Slet
  4. Jeg er forelsket - igen! Lækkert valg. Den er jo som skabt til den væg.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må have den på kontoret:-)

      Slet
    2. Du må ikke friste mig ;)

      Slet
  5. Jeg faldt over plakaten på deres hjemmeside i forbindelse med køb af billetter, og vupti, så fik jeg da også bestilt et par stykker, 1 til mig selv og 1 til min mor i mors dags gave:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer altså også stadig den med grøn.... uha den er pæn!

      Slet
  6. For fire år siden købte vi det hus vi bor i nu og gennemrenoverede det. Sådan et nyt hus og en gennemrenovering kaldte (læs råbte) jo på nye møbler hele vejen rundt ik'? I min søgen efter møbler fandt jeg en tysk hjemmeside einrichten-design.de. Her købte vi vores DSR stole til 1700 kr. pr. stk. De blev sendt med fragtfirma helt gratis og det er ikke kopier. Vi købte også eames knagen og George Nelson ball clock på shoppen til ret gode priser :) Måske I også kan finde de gode sager til en lidt billigere penge.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK for et super tip! Vi (jeg) vil nemlig også gerne have knagen og et nyt ur!!! Men det er faktisk også ok at spare op og gå og vente lidt engang i mellem, man bliver altså gladere for tingene, end hvis man bare kunne gå i Paustian og tømme hele butikken på een gang!!
      God weekend:-)

      Slet
  7. Glæder mig til snart at se dit hjem i virkeligheden! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. "synes godt om":-) God weekend:-)

      Slet
  8. Jeg vil også snart have en ny stol, men som du siger, så har økonomien bedst af, at tage det stille og roligt.
    Her har vi to blågrønne, en sort og en creme DSR stående rundt om et sort spisebord i samme størrelse som jeres, så synes stolen passer så fint til de andre :-)
    Er dog stadig i tvivl om hvilken farve, den næste stol skal have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej det er jo ligesom vores farver:-) Jeg er jo også heeeeeelt vild med den gule, men jeg er bange for at blive træt af farven!

      Slet
  9. Hvor ser det LÆKKERT ud! Hyggeligt, stilet, kantet, moderne og spændende på een og samme tid!
    Også go' weekend til dig, håber du får en dejlig dag med veninderne;)

    SvarSlet
    Svar
    1. tusind tak Mille:-) Ja, det er lidt anderledes med en pink plakat midt i stuen, men indtil videre synes jeg det er toppen:-)

      Slet
  10. Det ser dejligt ud. God fest!

    SvarSlet
  11. Den plakat printede jeg også i min bevidsthed (op pinterest). Den er virkelig fed - og i særdeleshed også den pink version. Tror Karsten ville nedlægge veto mod den. Hvad sker der for de mænd?!

    Eames stolene er øverst på min indretningsønskeliste og har været det længe, men sofaer kom først. Køkkenet ser virkelig hyggelig og indbydende ud.

    Rigtig god venindefest. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, mænd de ved bare ikke hvad der godt for hjemmet!!! og det er ikke store fladskærme og playstations og surround sound anlæg, NEJ det er flotte plakater, lækre puder, og smukke designermøbler;-)
      Jeg ville også til enhver tid vælge en god sofa over spisebordsstole....

      Slet
  12. Jeg kender til uenighed, netop det døjer vi med lige nu! Men flot stol ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan virkelig være udmattende.... og en kamp om at finde de gode argumenter:-)
      Pøj pøj med det:-)

      Slet
  13. Dejlige billeder. Dejlige farver. Dejlig stemning.

    SvarSlet
  14. Den er smuk - jeg har lyst til en også. Jeg tror heller aldrig den ryger ind på kontoret. Synes nu heller ikke pink er såå feminint, den er jo ikke lys rosa eller noget ; )
    Jeg kender et par som har en lys rosa væg bag deres brændeovn i STUEN, der kiggede jeg godt nok noget! Det er der ikke mange mænd som ville gå med til...
    God tøsefødselsdag i morgen
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder da lidt vildt med en rosa væg!! DEN var aldrig gået herhjemme, men jeg tror heller ikke selv jeg ville foreslå det:-)
      Jeg tror du skal være hurtig med plakaten, der er vist ved at være udsolgt har jeg ladet mig fortælle:-)
      Rigtig god weekend:-)

      Slet
  15. Det ser rigtig fint ud alt sammen. Køkkenrulleholderen ser snedig ud, og så er jeg blevet ret vild med din kæmpe kalender - hvor er den fra? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har skrevet om kalenderen i punktet FAQ oppe øverst på bloggen:-)
      Og ja, det er en smart køkkenrulleholder, men nu skal der heller ikke mere pink ind:-)

      Slet
  16. Lækkert.. må vist forbi Republique i næste uge..... Og den køkkenrulleholder har jeg også forelsket mig i... where to buy?
    Håber du får en skøn weekend...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt den i "Forvandlingskuglen" på Amager, men den er fra Neon Living og kan vist købes mange steder på nettet:-)

      Slet
    2. Jamen.... ER på Amager... må hellere et smut forbi i morgen kan jeg mærke....

      Slet
  17. Sikke fine sager.. Masser af neon, friskt.. :)
    God weekend.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rakel:-) Og selv god weekend:-)

      Slet
  18. Frækt med en hvid ramme om plakaten i stedet for sort!
    Er den fra en glarmester eller et billigere sted?
    VH Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibeke,
      JEg er også glad for rammevalget, men det er såmænd bare en RIBBA fra IKEA, den kostede 180 kroner, så jeg tror da det er billigere end en glarmester! det er dog ikke glas der er i rammen, men det ses ikke synes jeg, og så er den heller ikke så tung!

      Slet
  19. Kan plakaten købes i netbutik ? Den er så fin, og hænger flot hos dig kh Stna

    SvarSlet
  20. Så lækkert med den Pink plakat - man bliver jo helt glad i låget...
    Er spisebordet et man stadig kan købe i butikkerne eller...
    Ligner lige et vi kan bruge her hos os :-)

    SvarSlet