tirsdag den 22. maj 2012

Tilbage på prærien








Hjemmesyet sommerhat



Sylvester og Jeg vendte snuden hjem i dag, efter en mini sommerferie i København! vi har virkelig nydt, og det var dejligt at være på visit! Vi var omkring Amager, og det føltes som om vi flyttede for 5 dage siden og ikke 5 måneder!
København er en dejlig by, men jeg har kun fået bekræftet hvad jeg nok altid har vidst, jeg er ikke et storbymenneske... Mit temperament er ganske enkelt ikke til det! Jeg bliver sgu en skrap gammel kone af det, al den stress og jag.. for slet ikke at tale om trafikken!! hmmm, nå jeg plejer ellers aldrig at bruge bloggen til sure opstød, men der skal jo være en første gang til alting;-)
Vi brugte søndagen i Dragør, DET er så til gengæld en lille perle på Amager, og et sted jeg altid elsker at komme...

Og så har jeg syet en ny maxikjole til mig selv! Det er dog ikke lykkes Kim at tage et billede uden mavedellen, så den må i bære over med;-)
Jeg så en lignende på nettet et dyrt sted, og blev nærig! Stoffet er fra Stof og Stil, og er en ret lækker kvali synes jeg! Uanset så er det bare SKØNT at få luftet sommertøjet lidt:-)
Jeg håber I alle har nydt de mange solskinstimer:-)

19 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud! Jeg spottede straks din flotte kjole. Hvor er du sej med den symaskine.

    Ps. Vi mødre har gjort os fortjent til en (lille) mavedelle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror også jeg er nødt til at få fred med det, magter alligevel ikke at gå i fitness hver dag....
      Og tak for de søde ord om kjolen:-)

      Slet
  2. Lækker kjole..

    Jeg spottede ingen mavedelle. Men hvis det skal være, så er det vel bare et stk. Sylvester der sidder der:).. Det siger jeg i hvert fald til mig selv (altså ikke Sylvester...:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, ja, det må være sådan det er:-)

      Slet
  3. Vildt lækker kjole! Du er en ørn til den symaskine. Jeg ser heller ingen mavedelle.. (kun min egen;) - og som C skriver, så er det jo mest bare de kære unger, der "sidder" der).
    Sådan en kjole kunne jeg leve i...
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne:-) Ja, jeg tror også jeg kommer til at bruge den rigtig meget, især nu her hvor benene stadig er hvide som mel;-)

      Slet
  4. Jeg fik straks øje på kjolen, tænk at den er hjemmesyet, det er godt gået! Kunne godt tænke mig snart at sy lide kjoler/tunikaer til mig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. tusind tak Ida:-) Jeg hjælper gerne til ved symaskinen en dag:-)

      Slet
  5. Min svigerfar flyttede efter skilsmissen til Dragør og jeg blev forbløffet over hvor smukt der er. Så vi nyder at komme i byen og får altid sneget en gåtur ved vandet ind i programmet. :)

    Min spontane tanke da jeg så maxikjolen var at jeg da skal til at gå noget mere i det. Den er rigtig fin Ninna og klæder dig. Jeg kan godt lide at den har ærmer så den også fungerer på dage der er knap så sommerlige. Har du syet efter mønster?

    SvarSlet
    Svar
    1. I er vel nok heldige at I har en der bor der! Dragør er på min top 5 af ynglingssteder i Danmark om sommeren:-)
      Jeg har lavet den efter en anden kjole jeg har, og selv tilsat ærmerne, der er ikke så meget hokus pokus over det, når det er i jersey:-)

      Slet
  6. Lækker kjole! Heldige asen at du kan bære en lang kjole :-) Det kan jeg nemlig ikke med mine 160 cm.!! du ser brand godt ud ;-))
    Og lækre pix...håber at i har nydt miniferien!

    ...Har det i øvrigt ligesom dig mht. byen. Jeg elsker den, men bliver stresset af at være der for lang tid. Til gengæld er det dejligt at vide at den kun er 20 min. kørsel væk, selvom jeg så sjældent tager derind efterhånden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kira:-) Det har været så dejligt at komme lidt væk hjemmefra, men jeg er også glad for at det ikke var en hel uge:-)
      Det ser også ud til at I bor dejligt, og når man har en have, så behøver man ikke meget mere;-)

      Slet
  7. Min mavedelle kan slå din mavedelle. Til enhver tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha:-) jamen jeg har jo så også haft et helt år mere til at få den væk....

      Slet
  8. Flotte billeder alle sammen... især det sidste - wauw : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Det var faktisk svært at vælge ud her til indlægget, der er bare SÅ pænt i Dragør, så der blev virkelig mange gode billeder:-)

      Slet
  9. Super fin kjole. Sådan én må jeg straks sy. Så kan de hvide ben også gemmes lidt endnu...!

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder, og super fin kjole - du er skrap med en symaskine!

    SvarSlet
  11. Jeg håbede ellers lige det var en kjole man kunne købe sig til. Super lækker er den i hvert fald.

    SvarSlet