torsdag den 14. juni 2012

Biler og legetøj

Jeg har flere gange skrevet om legetøj, både fordi jeg synes det kan være svært hvad og hvor meget legetøj børn skal have. Men også fordi vi har før været i en form for legetøjslimbo, altså sådan lidt mellem to udviklingstrin, hvor Sylvester synes det vi allerede har, er ved at være kedeligt, men han er heller ikke helt stor nok til større børns legetøj!

Biler er et virkelig hit, og bøger også! Men jeg ville blive virkelig glad hvis I har nogle gode ideer til legetøj, hvad leger Jeres børn med?
Legekøkken, scooter, wheelybug og duplo har vi altsammen, men han er totalt ligeglad med det!!


Jeg har netop købt de her to biler i Helsekosten i Skanderborg, de har en ret fin lille legetøjsafdeling, med et væld af flotte biler!

21 kommentarer:

  1. Lige p.t. er Emil meget fascineret af knapper og helst knapper der har lyd på!
    Så han har fundet Victor´s gamle microovn + kaffemaskine frem og hygger sig gevaldig med det.
    Samtidig må jeg sige at han er god til at lege med "ikke-legetøj" :)
    Altså 2 strips eller insektnettet er altid et hit....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes faktisk også tit det er, det som ikke er legetøj der er spændende:-) Vi har også haft sådan en fæl sag med knapper der kunne sige dyrelyde, men den er også kun lige interessant i 2 minutter, og så får den ellers lov til at ligge og flyde i flere dage, indtil jeg fjerner den igen!

      Slet
  2. De er vildt fede de biler. Hmm hvad med de store plus-plus'er kender du dem? Eller "nemme" puslespil, synes altid de har en masse i genneren til ingen penge. Ved ikke om I har en tavle med kridt, det er i hvert fald også et hit herhjemme :) Jeg kan faktisk godt huske det fra da Mingus var lille, det har været lidt nemmere med Selma som jo har kunnet lege med mange af storebrors sager også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De der plus-plus'er kender jeg slet ikke, det må jeg lige undersøge:-)
      En tavle med kridt lyder som en rigtig god ide, det tror jeg bestemt vi skal prøve:-) Man kan nok ikke helt undgå de der perioder hvor man står overfor at skulle prøve nye ting af:-)

      Slet
  3. Elias bliver snart 3 og er også helt vild med biler og traktorer.
    Derudover kan han rigtig godt li at bygge brio togbaner... Her er det godt med et elektrisk tog da han hurtigt bliver træt af selv at skubbe toget rundt. Flexitrack er han også rigtig glad for.... Han skal ha hjælp med at bygge banen, men når først den er der kan han bruge laaaaang tid på at se bilerne køre rundt.
    At bygge balance/hoppe/gynge bane med bobles er også et hit.

    Et hit for elias( og ikke mor;)) er et helt vildt grimt cars iglo telt. Hvis han kan få lov at slå det op og så lege med bilerne, puder og en lommelygte derinde kan der gå en hel eftermiddag.

    Faktisk har han også stor glæde af en fjernstyret bil ( til farens store fornøjelse) som jeg ellers troede han var for lille til.

    Ellers er ipad'en også i brug nærmest hver dag. Men apps til børn er jo næsten et helt indlæg for sig selv.;)

    Men årh jeg kender godt det med at købe legetøj i dyre domme som ungen så alligevel ikke rigtig gider...

    Håber det gav lidt inspiration.

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathrine:-)
      Vi har faktisk haft nogle venner på besøg der havde Flexitrack med som deres egen søn legede med! Sylvester var også vildt fascineret af det, men han skal også have lidt hjælp til det! Det kan godt være vi skal investere lidt i det!
      ÅH ja Cars, vi ser noget fra filmen hver dag lige for tiden, og selvom jeg heller ikke er for vild med Cars/spiderman/peter plys osv ud over det hele, så lyder det der telt faktisk meget sejt:-) Man er nok nødt til at gå efter det drengen gider, det er simpelthen for surt med alle de penge man ellers kan kyle ud af vinduet på dyrt fancy legetøj:-)
      JEg tror han skal have en bobbles elefant i 2 års fødselsdagsgave, vi har nemlig ikke nogen endnu, men jeg kan se at de bruger dem ret meget i vuggestuen! Det er jo lidt af en investering, men hvis der rent faktisk bliver leget med det, er det jo ok!
      Tusin tak for god inspiration:-)
      Og ja, den med børneapps må vist være et indlæg for sig:-)
      KH

      Slet
    2. Bobles elefanten ville blive en så fin 2-års gave.
      Synes også selv priserne er pebrede, men jeg fandt dem på tilbud engang og købte elefanten og den nye sandorm.
      De er begge et hit. Elefanten gynger han på og sandormen bliver lavet til "trappe-bane", bord og stol osv.

      Synes der er udsalg alle vegne... Mon ikke du kan finde den et sted med procenter?

      Kh

      Slet
  4. The cars are beautiful ;)

    xx Liliana
    http://delightfull.eu

    SvarSlet
  5. Brio togbanen er et kæmpe kæmpe hit herhjemme. Johan kan ligge i timevis og tøffe togene rundt, samle dem og kører med lange tog, op og ned ad bakker osv. Jeg tror der er noget med hjul der kører rundt og drengebørn ;) Især Thomas Tog-togene er et hit, vi har også set filmene og han leger nogle gange den situation der har været i en film.
    Og så er jeg også på jagt efter en cool bilgarage ting, med nedkørsel og veje. Johan er stort set kun til biler og Brio. En lille smule duplo også, men så skal jeg helst være med til at bygge det også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg leder også med lys og lygte efter en sej garage (HELST ikke i plastik!), vi har faktisk lidt BRIO, men jeg har bare ikke taget det frem, det kan være jeg skal prøve det!
      Og der er bestemt noget med hjul og drenge! Sylvester er BESAT af biler, det er helt skørt! Han stråler som en sol hvis vi kører en tur med bussen, og han er slet ikke til at styre hvis vi ser en gravko, traktor, lastbil, rendegraver you name it!!

      Slet
    2. Jeg mener at have set en super fin garage i træ med træbiler i trævarefabrikkernes udsalg.:-)

      Slet
    3. Se også lige her: http://traeudsalg.dk/category/biler-bil-baner-garage-61/

      Og her: http://www.legetojforborn.dk/product.asp?productid=ww-4032

      Slet
    4. Tusind tak for links MAiken, nr. 2 er lige den jeg leder efter:-) Fin, og ikke alt for dyr;-)

      Slet
    5. Er også en sucker for trælegetøj... Var biler et hit her ville jeg klart købe den også. Den er endda til spotpris, da normalprisen åbenbart er 600 kroner!

      Prøv i øvrigt at tjekke træ legetøj fra wonderworld ud sådan generelt. De har de fineste ting og særligt biler. Det er dem de har i min lokale trævare fabrik.:-)

      Slet
  6. Hvad med carsbilerne i duplo versionen? Dem har Christian været ret glad for. Eller i det hele taget duplo politibiler, ambulancer og zoodyr. Min erfaring er, at børn er meget forskellige mht. legetøj. Vores ældste har aldrig rigtig leget med sit legetøj. Det har mest været processen med at bygge, konstruere osv. der har interesseret ham, hvor den mindste leger rollelege osv. med biler og figurer. Generelt, vil jeg dig sige, at børnenes syn på fedt legetøj og mit ikke altid er helt det samme... Børn er bare billigt til salg for plastik, der kan sige lyde og blinke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sandt det med plastikken, men jeg synes faktisk at glæden og begejstringen er ganske kort! Det skal helst være sådan nogle gamle metalbiler, det er faktisk det eneste der rigtigt hitter (vi har en masse fra da Kim var barn), han er desværre ret ligeglad med duplobiler og zoo dyr, hvis han gider det, er det kun de almindelige klodser! Jeg er faktisk begyndt at gemme noget af hans legetøj væk i korte perioder, for så at tage det frem igen, det plejer også at skabe lidt interesse!
      Men generelt er det jo i virkeligheden et luksusproblem! Der findes jo vanvittigt meget legetøj, og de fleste børn har bunkevis tilgængeligt! Jeg kan godt mærke at jeg er lidt modstander af de der børneværelser der er fyldt fra gulv til loft!!
      Nå, det blev jo nærmest et nyt indlæg i sig selv:-)
      Tak for indput Ditte:-)

      Slet
  7. Hvad med carsbilerne i duplo versionen? Dem har Christian været ret glad for. Eller i det hele taget duplo politibiler, ambulancer og zoodyr. Min erfaring er, at børn er meget forskellige mht. legetøj. Vores ældste har aldrig rigtig leget med sit legetøj. Det har mest været processen med at bygge, konstruere osv. der har interesseret ham, hvor den mindste leger rollelege osv. med biler og figurer. Generelt, vil jeg dig sige, at børnenes syn på fedt legetøj og mit ikke altid er helt det samme... Børn er bare billigt til salg for plastik, der kan sige lyde og blinke ;)

    SvarSlet
  8. Ang. Lege telt, så har vi et hippie tippi telt fra roomate det er vores dreng på 2, 5 år helt vild med.
    Kirstine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg faktisk også kigget på flere gange, men da det ikke er helt billigt, vil man jo gerne være sikker på at det er et hit:-) Dejligt at høre andres erfaring med det:-)

      Slet
  9. Many Radio Controlled Products supplier claims that they provide best products with excellent features but their Products damage after a short time .Nitrotek Provides Radio controlled cars,Radio controlled boats,Radio controlled jets, Radio controlled airplane and Radio controlled helicopter.All these products comes in different categories.Rc cars are divided in three main categories ie.Nitro Radio controlled cars ,Petrol radio control cars and Electric Radio Controlled cars.

    SvarSlet