lørdag den 9. juni 2012

Liberty Love

For noget tid siden fik jeg et tip af Maiken, om at købe Liberty på Ebay. Jeg er nok den eneste der, indtil da, ikke har opdaget de guldskatte der bare ligger og venter der, og nu er første skat i hus! Metervis af den smukke blå glenjade, og den næsten endnu smukkere wiltshire.
Jeg har syet et par bukser i den blå glenjade (som jeg fejlagtigt fik kaldt for capel på instagram!! @ninnaschou)



Et selvportræt billede i mangel af fotograf!!
Jeg har brugt et Chinobuksemønster fra stof og stil, men jeg har ændret en del. blandt andet har jeg lavet elastik i taljen (ikke fordi det er nemmere, blot mere behageligt og klædeligt til den her type stof), og lommerne har jeg ændret lidt på, og så har jeg gjort dem lidt smallere ved anklen og fjernet den slids med knapper der er på mønsteret.
Jeg syede en prøvemodel i noget gammelt stof først, og det bør man altid gøre, den tid man bruger på det, er godt givet ud:-)
Jeg viser nogle lidt bedre/mere stylede billeder af bukserne på et senere tidspunkt!
Men helt ærligt, ligner det natbukser???? Det synes Kim nemlig:-)

13 kommentarer:

  1. Super super fede bukser, skal også selv snart have taget mig sammen til at sy dem, jeg har nemlig også mønstret liggende, og jeg elsker chiobukser, så behagelige at have på og dem jeg har i forvejen er ved at blive så slidt så slidt da jeg går så meget i dem:) ...

    Problemet med blomstrede bukser, er oftest kommer hen og ligner natbukser, så jeg må desværre nok give manden ret, men fede er de i hvert fald!!!

    SvarSlet
  2. Hehe min A synes også mange stofbukser ligner natbukser. Men Ninna du er jo ekspert i styling, så det bliver bestemt ikke et problem for dig :)

    KH

    SvarSlet
  3. Jeg synes de er super fine og ville ønsker jeg havde dine evner :-)
    Kommer aldrig til, at lære at sy :-(

    SvarSlet
  4. Jeg synes, de er fine! Men jeg må altså på samme tid sige, at jeg selv føler min lidt natbukseagtig, når jeg har mine på... Så lidt kan jeg godt forstå Kim;)

    SvarSlet
  5. Så lækker... lige maria bukser som mine veninder siger..nat bukser nej det er det ikke... så lækker med en fstyling, alla dig...

    jeg fik i denne uge de fine skåle jeg vandt hos dig... så glad jeg er for det.. enklet og stilrent..(har heddet mm kunne bare ikke finde udaf og rette det det til mit navn og foto men som du kan se her er jeg)

    SvarSlet
    Svar
    1. fed styling,skulle der stå..

      Slet
  6. Et par stiletter og en festlig top og så er der da ikke mere natbukser over de lækre chinos der :)

    SvarSlet
  7. Superfina byxor! Gillar de skarpt! He he...du ska inte lyssna på din man...de förstår sig inte på sånt! :) Stylar man de rätt så ser de inte ut som nattbyxor! Finfina! Fin helg till dig!

    KRAM! Petra

    SvarSlet
  8. Super fedt snit du har fået lavet i bukserne. Hvem der bare kunne finde ud af at rette mønstre til. Jeg tør ikke rigtig selv kaste mig ud i andre mønstre end stribet til bukser (til mig selv), da jeg nemt synes det kan komme til at blive lidt for natbukse-agtigt. Så må desværre give de andre og din mand lidt ret, de minder lidt om natbukser ;) Men det kommer nok helt an på hvad de er sat sammen med. For fine er de!

    SvarSlet
  9. Hvor er det lækkert :) Virkelig fine bukser. Gad vide, om man også kan opstøve en Liberty jakke på ebay. Hmmm. Hehe.

    /Stine

    SvarSlet
  10. tusind tak for Jeres søde og fine kommentarer, som deler vandene lidt:-) Jeg er enig i at det kræver den rette styling for at det ikke ligner natbukser, og det vil jeg bestemt prøve at bevise i et senere indlæg;-) Men en ting kan vi nok slå fast, at det bestemt ikke er for mændenes skyld at vi ifører os en dejlig behagelig buks;-)
    Jeg vil også meget gerne prøve at lave et uddybende indlæg om hvordan jeg har lavet ændringer i mønsteret!
    Rigtig god søndag;-)

    SvarSlet
  11. Ha ha det er alt for sjovt med Kim og alle hans kommentar til det du laver ;0). De ser super fine ud og mænd forstår sig bare ikke på alt ;0).

    Kram

    SvarSlet
  12. Uh, de er pæne dem der! Ikke natbukser nej nej nej, Kim! Minder mig om at jeg også skal have syet Liberty bukser inden sommeren er forbi :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet