tirsdag den 17. juli 2012

Møtrikker

Hvem havde troet at man kunne bruge møtrikker til at lave smukke armbånd af?? Ikke mig ihvertfald, men ikke desto mindre, så faldt jeg pladask for dette armbånd , og det ledte mig så videre til hende her, og en rigtig god DIY her, og nu sidder der så et møtrikarmbånd på min egen arm:-)




Jeg er helt bidt af det nu, og vil lave mange mange armbånd i forskellige farver, og store halskæder med kæmpe møtrikker, uh det blir godt:-)

Et lille tip: brug ikke glat bånd, og flet meget stramt. Jeg tror at HAY båndet er super godt til det, det her er et stykke gavebånd fra mit job.

God flettelyst;-)

P.S Der er nyt under fanen SALG, både en ny  nøglesnor og nye make up punge:-)

13 kommentarer:

  1. Tak for tippet! Jeg vil også prøve at lave sådan et fint armbånd!

    SvarSlet
  2. Jeg har også lige indkøbt møtrikker til samme projekt, det er så fint :o)
    God aften

    SvarSlet
  3. Det ser super fedt ud og mulighederne er uendelige. Har du prøvet tyk læder snøre, det blir også fint. Ha en skøn aften

    SvarSlet
  4. Og straks spekulerer jeg på om vi mon har møtrikker i værktøjskassen...! Haybåndet har jeg allerede liggende. :)

    SvarSlet
  5. Åh ja det ser mega fedt ud!!!!
    Endnu et fif til en fed DIY fra dig, syede jo en Alexander Wang nederdel til Anna den anden dag :)
    Har linket til dig

    SvarSlet
  6. Uh, ja det bliver da også meget fint til halsklæde!

    SvarSlet
    Svar
    1. halskæde, ikke halsklæde!

      Slet
  7. Så fine, har også købt ind til projektet, bare lige med at komme igang:0)

    SvarSlet
  8. Jeg har også brugt HAY bånd til mit, og det virker rigtig godt - de glider ikke når man fletter;-)

    SvarSlet
  9. Hej Nina.

    Det er et rigtig fint armbånd du har lavet. Super god idé :-)

    Men når det nu er sagt, så vil jeg også lige fortælle, at jeg i dag har læst en artikel på BT.dk der omhandler netop disse møtrik-smykker.
    Det viser sig nemlig, at møtrikkerne - som jo ikke er beregnet til smykker - indeholder et alt for stort indhold af nikkel.

    Og samtidig skal man være opmærksom på, at det er ulovligt at sælge smykker med for højt nikkel-indhold.

    Ved godt at det her er en lyseslukker-kommentar men det er jo ikke sikkert, at du og andre har overvejet nikkel-indholdet i en møtrik. Det havde jeg i hvert fald ikke inden jeg læste artiklen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete,

      Jeg har set artiklen:-)Jeg havde slet ikke overvejet noget i den retning! Nu må jeg på jagt efter nikkelfri møtrikker:-)
      I øvrigt, så kunne jeg ikke drømme om at sælge dem, da det jo ikke er min egen ide, men noget jeg har set et andet sted!!!!

      Slet
  10. Hey Nina!
    Fede smykker - har selv overvejet at lave nogle, mit problem er bare at jeg ingen steder kan finde nikkelfrie møtrikker!
    Så hvis du ved/har fundet en butik eller lignende, kunne du så evt. skrive stedet her i kommentar?
    På forhånd tak :-)

    SvarSlet
  11. Hej Nina, jeg er ude efter det samme som "Anonym" ovenover - har du fundet et sted man kan købe nikkelfrie møtrikker?
    VH Maja

    SvarSlet