lørdag den 4. august 2012

LEGO Wear


Jeg har glædet mig rigtig meget til at lave det her indlæg! For noget tid siden blev jeg spurgt om jeg vil være blogger for LEGO Wear, og det vil jeg bestemt gerne. Jeg får tilsendt noget tøj til Sylvester, nogle gange om året, ikke noget jeg selv vælger, så det er en overraskelse når pakken kommer.

Jeg er meget optaget af børnetøj, og kombinationen mellem det funktionelle og det æstetiske. Derfor har jeg været spændt på at teste et mærke jeg ellers ikke kender særlig godt.
Min opfattelse af selve brandet er, at det er meget "barnligt",  farvestrålende, og med print. Umiddelbart kan disse 3 elementer i det samme stykke tøj, godt virke lidt voldsomt på mig. Omvendt, så er jeg også vild med at tøjet er på barnets betingelser! Jeg har det nemlig liiiiidt svært med "voksentøj" til små børn, ihvertfald i forhold til komforten.


Nå, til sagen:-) Vi har testet de her jeans,og jeg må sige at de har gjort det godt!
Stoffet er virkelig blødt og behageligt. Selvom det er jeans, så er komforten lidt som sweatpants, som jeg ellers er ret vild med til den her alder min lille tumling har. Det er rigtig fint med ribkanterne, både ved anklerne og i livet. Jeg er hverken særlig vild med knapper/lynlås linning, eller bukseben der skal smøges op for ikke at gå under hælen hele tiden.

Rent designmæssigt, er det måske lige i overkanten med detaljer for mig:-) For eksempel synes jeg de røde stikninger er unødvendige, men lige på det område har jeg vist også mine særheder med hvad der kan forstyrre mit øje!





Er der nogen af jer der kender LEGO Wear, og måske endda har prøvet? Jeg vil meget gerne høre jeres erfaring med det så, eller hvis i ellers har en mening om det;-)

Indlægget er sponsoret, men indholdet er mit, og udelukkende et udtryk for min egen mening.

14 kommentarer:

  1. Jeg kan heller ikke lide LEGO Wear. Det er også for barnligt og for "udenlandsk" til min smag. Simpelthen bare ikke funky på den der specielle nordiske måde. Så det må du meget gerne sige videre til LEGO Wears designere. Og jeg kommer da gerne og tegner deres fremtidige kollektioner! ;-) Hahahahaha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria, tak for din kommentar:-)
      Jeg har den holdning vedrørende omtale af produkter på min blog, at jeg ikke skriver noget om det, hvis jeg ikke har noget godt at sige. Jeg prøver så vidt muligt at komme med saglig kritik, både positiv og negativ, men hvis der ikke er noget til den positive side, er der for mig, ingen grund til at bruge blogplads på det! Så hvis jeg slet ikke kunne lide LEGO Wear, ville det jo være lidt dumt af mig at sige ja til at teste det:-)
      Jeg synes egentlig ikke mærket er specielt u-dansk/nordisk, der er, efter min mening, flere danske børnetøjsmærker i samme stil, meget farvestrålende, barnligt og med print! For eksempel MOLO, Småfolk og Hummel, synes jeg er lidt i samme boldgade, og så er det jo en smagssag om man er til retro, sport eller Legoklodser;-)
      Når det så er sagt, så synes jeg at man kunne overveje hos LEGO Wear at nedtone udtrykket lidt, og stramme designet lidt op, men helt ændre det, det synes jeg ikke. Jeg kan, som skrevet i indlægget, rigtig godt lide de hensyn der er taget til børns motorik og leg. Nu er mit barn jo kun knap 2 år, så jeg ved jo ikke hvad min holdning ville være til komfort kontra æstetik/design om 5 år!!
      I øvrigt så er jeg ret sikker på at de læser med hos LEGO Wear;-) Og jeg tror at det netop er denne dialog de er på udkig efter:-)
      Rigtig god weekend,
      Kh Ninna

      Slet
  2. Jeg blev også spurgt om jeg ville promovere lidt for dem, men takkede nej, da jeg ikke synes det ville være noget for Karla Gry, som nu er fyldt 6 år. Dog vil jeg mene det sikkert er fint til de yngre børn, men synes bestemt også det kunne peppes lidt op og noget tones ned ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ihvertfald meget tøset, og sådan lidt Disneyagtigt med de der print på nogle af deres t-shirt. Jeg tror også jeg ville synes det var lidt for spraglet til en 6-årig pige. Dog synes jeg faktisk at overtøjet ser rigtig lækkert ud, og hvis kvaliteten er ligeså god som de her busker, er det garanteret supergodt;-)

      Slet
  3. Jeg brugte næsten kun Lego Wear til Victor (6 år i dag), jeg elskede deres jeans til ham, netop fordi de er så bløde og rummelige. Ikke de der slim modeller hvor man får fornemmelsen af at børnene får ondt i maven når de sidder på gulvet og leger. Jeg bliver selv total dårlig hvis noget strammer mig om maven :)
    Hev en del af tøjet frem til Emil (1½ år), men suk designet havde ikke holdt :) Havde jeg nok heller ikke regnet med. Ved faktisk ikke hvorfor jeg ikke fik købt nyt, tror bare generelt at det er svært at finde Lego wear i butikkerne, kender faktisk kun én i Haderslev som sælger det og de har mest til de større børn....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det PRÆCIS ligesom dig med bukser til små børn:-) Jeg har heller ikke lyst til at give Sylvester "voksenjeans" på, så derfor kan jeg rigtig godt lide ideen med de her fra LEGO.
      Jeg vvar faktisk slet ikke klar over, at det kan være svært at få fat i, da jeg aldrig selv har været på udkig efter at købe det. Men de har jo en webshop hvor der er et ret stort sortiment:-)
      Tusind tak fordi du brugte tid på at kommentere:-)

      Slet
  4. Jeg har haft en del til min pige som nu er 6 år, og som andre skriver så er specielt cowboy-bukserne gode. Dem har vi haft mange af. Men også mange t-shirts's med og uden print, og legens, og de har været super i vask. Ikke en eneste gang har jeg oplevet at et print er gået af i vask.
    Generelt vil jeg give jer andre ret - det er også for mig ret rodet designmæssigt, men jeg synes til gengæld at kvaliteten og komforten holder, og det er muligt at finde "rolige" basisting. Har dog også haft svært ved at finde steder at købe. Vi har købt meget i Legoland og ellers når man tilfældigvis stødte på det

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser ud til at der enighed omkring på både kvalitet og design;-) Kvaliteten er uden tvivl i top, vi har også vasket bukserne et par gange efterhånden, og de bliver ved at være dejligt bløde.
      Som jeg også skriver, så er jeg enig med dig i at designet er lidt for rodet/for mange ting på een gang. Det betyder jo unægteligt også noget for forældrene hvordan deres børns tøj ser ud, det betyder ihvertfald meget for mig. Så det er jo lidt ærgeligt at vælge noget tøj fra, som virkelig er lækkert i kvaliteten, pga designet:-)
      Rigtig god søndag Helle, og tak for indput:-)

      Slet
  5. Jeg har været - og er - rigtig glad for deres jeans. Pasformen er bare den bedste af alle dem jeg har prøvet til mine tre smånumsede børn. Og kvaliteten er i top. Jeg arvede et par, da jeg fik min ældste, og de er nu blevet brugt af fem småbørn og bare blevet blødere med tiden. Ingen synlig slid. En sommerjakke har vi også haft, og den var også god. Jeg har også haft et par t-shirts, nogle kjoler og strømper(strømpebukser), som også har været god kvalitet, men det er svært at finde noget, der ikke for spraglet og med for meget print. Jeg ville helt sikkert købe mere, hvis designet var anderledes, for selvom jeg godt kan lide farver, så kan det også blive for meget. Men kvaliteten kan jeg ikke klage over. Jeg synes, både form og farve holder godt efter vask. Til vinter skal vi afprøve deres overtøj til de to ældste. Det ligger og venter i kælderen på den vinter som forhåbentlig først kommer om lang, lang tid. :-) Marie-Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar Marie-Louise:-)
      Jeg har indtil videre kun prøvet bukserne, men har også kun rosende ord om kvaliteten! Jeg håber også at komme til at teste et stykke overtøj, det er jo der, at et mærke virkelig skal stå sin prøve:-) Faktisk valgte jeg en flyverdragt sidste år udelukkende på kvaliteten (og også lidt prisen!!), så det har bestemt også noget at sige om kvaliteten er god.
      Som du også kan se herunder, så læser de jo med hos LEGO, det ville næsten også være mærkeligt andet. Det bliver spændende at se hvad de kan ud af den feedback der kommer. Tak fordi du gad at bruge tid på det:-)

      Slet
  6. Kære alle

    Hermed en kort kommentar fra LEGO Wear, hvor jeg er administrerende direktør.
    Flere brugere har gættet på at LEGO Wear ’lytter med’ – og det kan jeg blot konstatere er ganske korrekt. Vi følger interesserede med – og noterer os både ros og ris.

    Vi er glade for at se de mange positive kommentarer omkring specielt jeans, overtøj, kvalitet, pasform og vaskeegenskaber – samt at LEGO Wear er ’på børnenes præmisser’. Desuden lytter vi meget til de konstruktive kommentarer omkring vores design og farvevalg. I de kommende måneder vil vi igangsætte en strategiproces for at fastlægge den fremadrettede designretning – og jeres kommentarer er guld værd i den forbindelse.

    Så, fortsæt endeligt debatten. Vi følger med på sidelinjen.

    Bedste hilsener, Kasper Eis
    Adm. Dir., LEGO Wear

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kasper,
      Tak for din kommentar. Dejligt at se I "lytter med".
      Jeg håber i kan bruge den feedback der er kommet til noget konstruktivt!
      Både kvaliteten, designer, og brugbarheden af børnetøj, er jo for mange forældre rigtig vigtig.

      :-) Ninna

      Slet
  7. Jeg har tre drenge i alderen 5-10 år, som har haft rigtigt meget LEGO tøj. Jeg synes, at det holder formen eller farverne fantastisk. Selv efter tre drenge i tøjet bliver det givet videre, og jeg ved, at sjette barn er i noget af det på nuværende tidspunkt. Jeg synes til gengæld at det(drengetøjet) er tilpas nedtonet i designet, og at konceptet holder selv efter flere år. Det gælder også overtøj til både sommer og vinter. Men må indrømme at jeg ikke ville købe tøjet til pigerne, da jeg synes, det er meget stærk i farverne, mere modepræget samt for tøset for mig. Eneste kritik punkt jeg har til drengetøjet, er at undertøjet har en meget underlig pasform, som mine unger ikke bryder sig om. Især undertrøjerne er meget lange i forhold til bredden. - Susanne

    SvarSlet
  8. Jeg har både ris og ros. Jeg har selv piger, og har ikke stiftet bekendskab med deres jeans, men i stedet primært små deminspencere. Vi har haft 5-6 stykker LEGO wear herhjemme, men jeg må erkende at jeg ikke selv har købt det... Kvaliteten er rigtig god, men jeg savner lidt på designsiden - noget af det er der for meget spræl på til mine øjne (men ok, jeg har også mine ideer med linier, farver etc.) Jeg er bare ikke til de pink kontrastsyninger på bla. bukser og kjoler i denim, bluserne er rigtig fine og i rigtig lækker kvalitet. Men jeg vil ikke selv betale 250,- for et bluse med tryk jeg kan få i lign. i H&M til det halve.

    SvarSlet