søndag den 9. september 2012

Overtøj

Fra venster: Parka fra Lempelius, set hos YouHeShe, fra fra Filippa K, set hos Nelly, Quiltet jakke fra COS, Dynejakke fra Moncler, Parka/dynejakke fra Acne, set hos YouHeShe (Kan også købes i Junk de Luxe i Århus, Uldfrakke fra Designers Remix, og Parkacoat fra Selected

Jeg har, på opfordring, lavet en overtøjscollage med nogle af de frakker jeg selv godt gad at gå vinteren i møde i. Det er ikke alle der er lige praktisk eller varme for den sags skyld. Der er ingen tvivl om at dynejakken eller parkaen er det fornuftige og varme valg, men der findes også bare så mange fine uldfrakker, at det er svært at vælge.

Jeg skal have ny vinterjakke i år, og mit valg er faldet på parkaen fra Acne. Vi har den på mit arbejde, og det er et fantastisk stykke overtøj. Man kan knappe den yderste del af frakken af, og så har man faktisk to jakker.
Dynejakken fra Moncler har i mange år stået højt på min ønskeseddel, jeg synes bare den er så klassisk og fin. Men også temmelig dyr...

Jeg er også fuldstændig vild med uldfrakken fra Designers Remix, men den bliver altså nok alligevel for upraktisk til mig. Zara har også mange fine uldfrakker, så der kan  jeg også anbefale at man kigger forbi.

Har I fundet vintertøj allerede?

10 kommentarer:

  1. Ih den lyse uldfrakke er fin. Jeg har de sidste par år syet flere frakker, så dem skal jeg vist bare have gang i, selvom jeg også har lyst til at sy en ny i år:-)
    frkforsom

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor vildt at du lige selv syr overtøj! det ville jeg ønske jeg havde tid og overskud til:-)

      Slet
  2. Sikke nogle fine jakker! Jeg har prøvet den fra Cos og den er vildt fin på og har en super form! Tak for dejligt besøgte dag! W sover stadig ikke... Gab!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også blevet ret lun på den:-) S kom slet ikke til at sove middagslur i dag!! Så nu er han bare vildt træt!

      Slet
  3. Acne jakken er også min favorit, men til den dyre ende. Jeg har prøvet jakken fra Designers Remix, men valgte den fra pga de "korte ærmer". Parkaen fra Selected er faktisk rigtig fin, og så kunne der også blive råd til et par nye vinterstøvler. Den vil jeg ud og kigge efter :-) Tak for inspiration

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er nemlig super fin den fra Selected:-) og selv tak, det er dejligt at jeg kan inspirere:-)

      Slet
  4. Den er dælme også lækker, parkaen fra Acne! Men den findes kun med kontrastfarve i hætten, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, men man kan knappe det farvede stykke af hætten:-) Den er vildt stor i str. jeg skal have 38 og jeg plejer at bruge 40/42, så vær lige opmærksom på det:-)

      Slet
  5. Jeg elsker min marineblå uldfrakke (med kina krave? hedder det mon det på en frakke) fra ZARA. Men må nok sande at jeg skal se mig om efter en ny model i år - tak for inspirationen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lyder ellers fin Michelle:-) Og selv tak:-)

      Slet