mandag den 15. oktober 2012

Den sidste tid har jeg... (og lidt blogtanker)



Her er lige et babybillede med af S, for at få collagen til at gå op;-) Det er mit ynglingsbillede af mine ynglingsmennesker

Jeg har lavet møtrikhalskæde, den er så fin synes jeg. Min gamle taburet har fået nyt betræk af en H&M pude. Kernebirkes fra Emmerys er mit morgenritual de fleste morgener:-)


...Haft sindsygt travlt, med mange aftaler, mange tanker, mange udfordringer med en 2-årig der er stædig som et æsel, og så har jeg husket at bruge instagram!
Jeg prioriterer stadig at blogge, fordi jeg elsker det, men jeg skal lige finde ud af hvordan jeg får taget billeder i mørke uden der bliver depri stemning fra nu af og til april!!:-)

Der er lidt hverdagsoutfits fra IG, billeder af min lille stjerne, en stol jeg ønsker mig, ting der inspirerer mig og noget af mit musik fra en svunden tid:-)

Tak fordi I ville deltage i min Rosendahl give away, der kommer snart en ny lækker give away:-)
I den forbindelse vil jeg lige spørge om noget!
Jeg så tilfældigt at Malene har skrevet et indlæg om reklamer/sponsor på blogs, og vil egentlig gerne høre hvordan I har det? Er det generende? ødelægger det bloggen, er det ligegyldigt, spændende, eller noget helt andet?
Jeg synes selv jeg er meget omhyggelig med at vælge ud. Jeg siger kun ja, når jeg åbner mailen og tænker "YES hvor fedt, det vil jeg gerne prøve", hvis jeg er det mindste i tvivl, så siger jeg nej tak!
Malenes indlæg er rigtig fint, og til dels kan jeg godt forstå hvad hun mener! Jeg synes egentlig det er fint at gøre sig nogle tanker om det ihvertfald.

29 kommentarer:

  1. Jeg vil give Malene ret. Der er altså nogle blogs hvor man efterhånden ikke rigtig gider at læse med. For så er der det ene sponsoreret et eller andet, og så lige et til... Men som hun også siger så er ens blog jo ens egen. Og man bestemmer helt selv hvad man har lyst til at skrive...
    Jeg glæder mig altid til at se dine ønsker af tøj og kreative projekter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar Louise:-) Vi er nok ikke helt uenige, men det er et svært emne. Der er også nogle der bruger sindsygt mange timer på at blogge, og så det vel også fint at der kommer lidt kroner ind på kontoen. Der vil nok altid være delte meninger her:-)
      Og tak for de fine ord:-) Der er flere krea- og tøj indlæg på vej:-)

      Slet
    2. Du har helt ret. Det er fint nok når bloggen er mere "professionel". Der har jeg også mere forståelse for de sponsoreret indlæg :-)

      Slet
  2. Uh det er svært... for der er pengene og så er der æstetikken. Som du måske husker, faldt jeg over din blog pga din header og det rene design... det vil jo ikke være det samme hvis der kommer reklamer... men selvfølgelig, hvem kan ikke bruge lidt ekstra lommepenge...

    Sjovt at du lige har lavet møtrikhalskæde.. jeg har også lige lavet en ny til min lille datter som skulle til gymnasiefest i fredags. Den neon kunne ikke lige bruges, så jeg måtte kreere en ny i sort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentar Jette:-) Jeg synes også der er forskel på banner reklamer og reklamer mellem hvert indlæg, og så et sponsoreret indlæg af og til! Det er selvfølgelig helt op til den enkelte, og for dem der er mere professionelle omkring det, så er der ingen vej uden om de faste banner reklamer!
      Sådan som jeg har det nu, så skal jeg ikke have reklamer på, min blog er en hobby, omend noget tidskrævende:-) Og det bliver den ved med at være. Så jeg har endnu ikke lavet noget der giver mig kroner på kontoen, og siger som udgangspunkt nej til den slags.

      Og med hensyn til halskæden, så jo, lidt tung er den, men slet ikke så meget som jeg først troede. Jeg har ivertfald formået at have den på en hel aften uden at være generet af den:-)

      Slet
    2. Ej, jeg har hovedet under armen, det var jo slet ikke dig spurgte om den var tung!!!
      Den lyder pæn i sort;-)

      Slet
  3. Jeg har generelt kun et problem med det, hvis det ikke klart og tydeligt er angivet - og her er det for mig ikke "godt nok" at det står ganske småt til sidst, så føler jeg mig faktisk en smule snydt til at have læst noget jeg ellers, ofte, klart havde undgået. Jeg synes det er ganske fint at du skriver det som noget af det første i indlægget - så kan jeg selv vælge til eller fra. Og så længe det ikke er alt for ofte genere det ikke mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil også personligt gerne selv vide det, når der er tale om gaver, test, sponsor osv. Jeg tror faktisk også at man skal skrive det, sådan rent lovmæssigt:-)

      Slet
  4. Ejjjj super fin ide med skamlen! Den ser så fin ud!

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK, ja jeg synes også den er blevet fin:-)

      Slet
  5. Når nu du selv spørger... Så synes jeg det bestemt ikke det klæder din meget personlige og smagfulde blog, når du pludselig reklamerer for Fx. Rosendalknive og endda på samme tid som en bunke andre bloggere. I kommer til at fremstå som en flok får, i stedet for de unikke kvinder I er!
    KH en af dine faste læsere

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej faste læser;-)
      Tusind tak for din ærlige kommentar. Jeg vil til dels give dig ret.. Men også forbeholde mig retten til at forsvare mig selv lidt:-)
      Som jeg også tidligere har skrevet, så siger jeg kun ja til det jeg virkelig virkelig har lyst til at prøve. Jeg synes som dig også, at det er et problem at de forskellige firmaer /PR bureau'er ikke vælger lidt mere ud i hvem de spørger. De burde helt klart tænke over en anden strategi for dette, og det har jeg faktisk også tænkt mig at sende videre:-) For jeg har da også nogle gang tænkt, at det var lidt ærgeligt at se det samme produkt 20 forskellige steder, som det man lige selv har brugt tid og energi på at skrive om.
      MEN, jeg synes som sådan at et samarbejde kan være fint. Min blog er i forvejen meget produktorienteret til tider, og det ganske uopfordret (og sådan bliver det også ved med), men når der ind i mellem er en lille frynsegode, så siger jeg ja. Jeg prøver så vidt det er muligt, altid at gøre det i forbindelse med en give away, så det også kommer læserne til gode.
      Håber mit svar giver mening/forklaring?:-)

      Slet
    2. Og i øvrigt, mange tak for dine fine ord om min blog, og fordi du læser med;-)

      Slet
  6. Jeg har også kommenteret på Malene´s indlæg og som altid kan man godt føle sig misforstået bagefter :)
    Jeg har jo også sponsorerede give aways kørende hvor jeg selv har kontaktet udbyderen. Men det som jeg (og tror jeg Malene) er træt af er når der igen og igen kommer indlæg på om MCDonalds, den der dukke alle pludselig fik, ligegyldige drenge-dimse-dutter i plastik og vitaminpiller :)
    Synes ikke det er flatterende for nogen blog. Blev selv spurgt om vitaminpillerne og tænker ej come on skal jeg skrive et indlæg om noget så kedeligt som vitaminpiller og "kun" blive belønnet med nogen af selvsamme glas???? Kan du følge mig?! Det er bare ikke det værd :)
    Forøvrigt fed fed halskæde, men jeg tænker er de ikke enormt tunge???
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fuldstændig rigtigt at der burde vælges mere kræsent fra firmaernes side, omkring hvilke blogs man bruger! Men selve valget af produkter, synes jeg er lige så individuelt som blogs er! I virkeligheden tror jeg det handler mere om at man ser det samme alle steder, og ikke så meget det produkt!
      Og jeg fik så svaret Jette på det med halskæden:-) Jo, den er tung, men ikke så meget som jeg troede! Jeg kan nemt have den på en aften:-)

      Slet
  7. Jeg er positiv omkring en professionalisering af bloggerne, og ser det som et frynsegode til en tidskrævende hobby.
    Det er dog vigtigt, at det er tydeligt markeret, hvor firmaer har en finger med i spillet, og så skal firmaerne blive bedre til at tænke læserne ind i det, så samarbejdet også kommer dem til gode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er vist temmelig enige Ida:-) Vi har jo også været omkring emnet tidligere!

      Slet
  8. Min lille bitte blog får ikke så mange henvendelser, men blev spurgt om jeg vil prøve vitaminpillerne som før nævnt og det sagde jeg ja til. Af den simple grund at vi i forvejen køber dem, jeg er studerende og min del af husets indtjening ik er så høj, så hey hvad jeg kan få via min hobby det siger jeg ja til. Jeg har også takket ja til et arla event. Og sådan bliver det ved med at være. Mac D passer ik til min blog og budskab så det ville aldrig være aktuelt. Men til alle jer "større" bloggere synes jeg da også bare i skal fortsætte med at sige ja til sponsorerede indlæg, man kan jo bare lade være med at klikke ind på det hvis man ikke gider læse om det. Og tit hvis det er en sponsoreret give away så flokkes folk jo om det i håb om det er dem selv der løber med præmien, så kan man jo ik ha ondt i røven over når i selv får noget og skriver om det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er netop det jeg mener! Det er så individuelt hvad man siger ja til, og jeg tror at enhver blogger har gjort sig nogle overvejelser omkring lige præcis det produkt man bliver tilbudt! Det er jo nok mere det med at det bliver vist så mange steder på samme tid!
      Og jeg synes netop også at give aways er en god måde at "dele kagen" på:-)

      Slet
  9. Jeg har det helt fint med sponsorerede indlæg/giveaways. Så længe det bliver et indslag hist og her og ikke overtager bloggen, og så længe det fremgår tydeligt at det er et sponsoreret indlæg. Synes generelt de blogge jeg læser er godt afstemt med den slags indlæg, og det er som oftest produkter der passer ind i bloggens univers.
    Synes da i øvrigt også som forbruger, at det er fint med anmeldelser af forskellige produkter fra folk som man har en relation til på en aller anden måde.

    For mit eget vedkommende, så er bloggen da utroligt tidskrævende (og også mere end en hobby for mig), så hvis jeg kan få lidt materielt ud af det, så er jeg sgu ikke for fin eller idealistisk til at sige ja tak til det, HVIS det firma der kontakter mig har nogle produkter der passer ind i mit blog univers. Jeg siger udelukkende ja på samme præmis som dig, Ninna. Jeg skal helt klart selv synes om produktet, og så er jeg altså benhård. Jeg skal have noget for det (hvilket som regel er samme produkt som der loves ud i den pågældende giveaway).
    Vores blogs er kæmpe reklamesøjler, så hvorfor skulle vi gøre det gratis? I USA er der rigtig mange der lever af at blogge fordi de sælger reklameplads (f.eks. i deres sidebar) til firmaer, og det kan jeg virkelig heller ikke se noget forkert i. Der er vi bare ikke helt nået til endnu, og Danmark er også en anelse (underdrivelse) mere jantelovspræget end USA, hvilket helt sikkert også spiller ind.

    Jeg siger kun ja til en brøkdel af de firmaer der kontakter mig og ligesom dig, så synes jeg også mange af dem burde være bedre til at vælge blogs ud og ikke bare sende en standardmail til 20 blogs.

    Det er en god debat Malene har fået startet og jeg forstår hende også et stykke hen ad vejen. Det med reklamerne og de sponsorerede indlæg er jo også en udvikling der er sket løbende for næsen af os der har blogget længe, og for os kan det nemt virke som en uskyld der er blevet brudt.
    For nyankomne vil det måske være en mere naturlig ting ligesom man ikke kan købe et livsstilsmagasin uden det er proppet med reklamer. Tror det er kommet for at blive.

    Og så må jeg altså lige sige, at det der billede af Sylvester i midten af øverste collage......SUK, hvor er han bare for cute, altså!!

    Kram Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har fuldstændig ret i det med janteloven, og det med at uskylden er brudt!
      Jeg tror ikke man skal være så mistroisk overfor det, man er nødt til at acceptere tingene udvikler sig, og i den grad inden for sociale medier. Jeg synes det er sindsygt spændende, og tør slet ikke gætte på hvordan verden ser ud om bare et par år!
      Der er ingen tvivl om at USA er syvmileskridt foran os, det er jo mulighedernes land:-) Men faktisk bare i Sverige er der jo også masser af bloggere der lever af det! Det må da være mega fedt at kunne tænker jeg!
      Men nu er der også stor forksel på hvilket segment man blogger indenfor, for i modebloggernes verden er det langt mere accepteret med spons og reklame, og også i madbloggernes verden er mit indtryk. Men alting tager tid, og der er stadig mange måder man kan gøre det bedre på:-)
      Håber lidt "de" læser med, altså firmaerne:-)

      Og tak for søde ord om S, han er også meget cute, det meste af tiden ihvertfald:-)

      Stort kram

      Slet
    2. Rigtig god og vigtig debat, Nina. Jeg gør mig også rigtig mange tanker omkring emnet og er meget enig med dig og Ulla. Jeg synes også at det er super spændende! Troværdigheden og integriteten er helt afgørende for mig (både på min egen blog og på de blogs jeg følger) og det mener jeg på ingen måder er på spil hos dig :)

      Slet
  10. Det genere på heller ingen måde mig, så længe det fremstår tydeligt først i indlægget. Så kan jeg altid vælge om jeg vil læse videre eller ej.
    Synes du har en dejlig inspirerende blog (0:

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Sanne:-) Jeg er ikke sikker på at jeg har husket at få det med øverst i indlæggende, men det vil jeg helt sikkert huske til næste gang:-)
      Tak fordi du læser med:-)

      Slet
  11. Min holdninger sådan set såre simpel: Det er din blog, så du bestemmer selvfølgelig helt selv hvad den skal indeholde. Og hvis man ikke bryder sig om det du skriver, ja så kan man jo heldigvis bare lade være at læse med :) For mit eget vedkommende læser jeg med her og andre steder fordi jeg finder universet inspirerende og føler jeg kan relatere til personen bag, og føles inlæggene troværdige og i tråd med bloggens stil, ja så er det sådan set underordnet for mig hvorvidt de er sponsorerede eller ej. Men desværre synes jeg oftere og oftere jeg falder over sponsorerede indlæg som slet ikke passer ind i en given blogs univers og sker det gentagne gange, ja så mister jeg motivationen for at læse med. I sådanne tilfælde synes jeg egentlig det ville være bedre med et regelret reklamebanner, der er hvad det er.
    Og i øvrigt tak for en dejlig blog :)
    Kh. Sidsel

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi er temmelig enige Sidsel:-) Og heldigvis synes jeg der er mange bloggere der viser spons frem på en måde, så man kan se at der gjort noget ud af det, og brugt tid og tanker på det!
      Tusind tak fordi du læser med her, det er jeg glad for:-)

      Slet
  12. Noget bliver jo nok en gentagelse, men bær over med mig ;)

    Så længe bloggeren kan stå inde for et produkt/en kampagne, hvad er så problemet?
    Ja nogle er ved at brække sig af at se de samme produkter igen og igen, point taken! Men no offense, blogland har altid været sådan. Diverse give aways med retro stof, dem kunne man da ikke komme uden om i lang tid, eller give aways med ranker, for den sags skyld, skal vi nævne tapet. Og så kan man sige jamen, det var noget andet - men det synes jeg faktisk ikke det er. Bloggeren vil opnå noget, før kunne det være flere faste læsere, nu lidt ting man gerne vil ha og glæde sig over.

    Personligt vil jeg hellere ha at indlægget, er en historie der måske alligevel ville ha været skrevet og som passer ind med produktet. Det prøver jeg at gøre mit bedste for. Så er det ikke bare er et reklame indlæg...

    Fint med debat omkring det hele - men måske man også lige skulle kigge lidt dybere, jeg synes endnu engang stemningen i blogland tangere høsegårdsstemning. Havde det været mandlige bloggere, tror jeg ikke på at det havde været et problem.

    Og så hep hep for dig Fru Schou, du sgu sej også selvom du reklamere på dig blog ;)

    Knus C


    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bærer over med dig;-)
      Jeg tror det er, som Ulla skriver, at uskylden er brudt! Det er mere kommercielt bruge andre firmaers produkter, end sine egne til give aways/fremvisning på bloggen! Og jeg synes nemlig også at langt de fleste bloggere er super gode til at tage produktet ind i en sammenhæng (dig selv inklusive:-)) Jeg er selv blevet præsenteret for flere spændende produkter på den måde! Jeg efterspørger jo for eksempel og af og til på min blog, om der er nogle der har gode erfaringer med forskellige typer af produkter (især legetøj/børnetøj/børnesko)!

      Det er altid noget andet med mænd, de ville ALDRIG tænke så meget over tingene som vi gør, eller tænker over hvad andre gør! De er noget mere umiddelbare;-)

      Og tusind tak for de fine ord, jeg kan kun sige i lige måde
      (og hurra for at man kan rose hinanden:-))

      Kh

      Slet