lørdag den 15. december 2012

Test af LEGO vinterjakke

Billedet her er taget for et par dage siden med Sylvesters nye hue fra Mormor.nu

Billedet her er et par uger gammelt, og Sylvester har sidste års hue på, der er blevet alt for lille!!!
Her er flere fine sager fra LEGO's webshop. Min smag går helt klart i retning af de mere enkle designs uden alt for meget frontprint. 


Som jeg har skrevet om tidligere, så tester Sylvester LEGO Wear, og denne gang har han fået muligheden for at prøve en vinterjakke. Sådan et testindlæg kan hurtigt blive lidt teksttungt, så derfor vil  jeg prøve at fatte mig i korthed i punktform:-)

PLUS
//Kvaliteten er absolut i top, og så er den virkelig varm
//Jakken er let som en fjer
//Der er vindfang i ærmer og aftagelig hætte
//Der er fleece på indersiden hvor jakken lynes op
//Virkelig god pasform og god bevægelighed
//Den har et enkelt design, som er lige min smag

MINUS
//Der måtte godt være mulighed for at snørre den lidt sammen forneden (men omvendt er det vildt godt at der ikke er en stor klodset ribkant)
//Jeg er ikke overvældende glad for det blå emblemtryk der er foran, men det kan vist godt komme i den kategori, der hedder småtingsafdelingen:-)

Alt i alt vil jeg give jakken topkarakter, og jeg vil absolut have LEGO Wear i tankerne næste gang vi skal købe overtøj. Jeg ved at de læser med hos LEGO, så jeg ville blive rigtig glad, hvis I har kommentarer, måske har I selv prøvet overtøj fra LEGO, og har en mening om det? Ellers svarer jeg også meget gerne på spørgsmål:-)

Vi bruger jakken når vi skal afsted i bil, eller ud på korte ture på gåben, hvor det bliver for meget med en flyverdragt. Det er altså rigtig dejligt at have sådan en jakke som afveksling, da den er lidt hurtigere at få af og på.





                (Vi har fået foræret jakken til test af firmaet, I kan læse mere om min reklamepolitik lige her) 

             

11 kommentarer:

  1. Han er SÅ sød! Og den elefanthue er virkelig også fin. Men er den vindtæt? Jakken ser lækker ud i kvaliteten, og det er nu altså fedt at have en varm jakke, i stedet for den evige flyverdragt her i vintermånederne. Ihvertfald til de kortere ture og sådan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for kommentar Julia:-) og ja, huen virker til at være nogenlunde vindtæt, men selvf ikke på samme måde som en i vævet stof! Men udover at denne her er den fineste elafanthue man kan finde, så passer den også perfekt under en cykelhjelm:-)
      Og ja, jakken er vildt lækker synes jeg, vi er ihvertfadl glade for den:-)

      Slet
  2. Med et familiemedlem der arbejder hos LEGO har vi efterhånden haft en del tøj derfra, og jeg er deværre ikke specielt imponeret. I forhold til prisen synes, jeg bare ikke kvaliteten er særligt god, farver og tryk falmer ved vask og f.eks. T-shirter bliver stive og skæve. At jeg så i øvrigt ikke bryder mig så meget om pangfarver og Star Wars-print er jo et spørgsmål om smag, og der er ingen tvivl om at min søn synes LEGO-tøj er noget af det flotteste :) Men dejligt at I er glade for jakken, og jeg er helt enig i at en jakke er næsten nødvendig som alternativ til det store flyverdragt-helvede :)
    Kh. Sidsel

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sidsel,
      Tusind tak for din kommentar:-)
      Jeg tror også at alt LEGO printet er mere i børnenes smag, end de voksnes:-) Og jeg er enig med dig i, at man kunne køre en lidt mere enkel stil! I forhold til kvaliteten, så har vi, udover denne jakke, "kun" haft et par jeans, og dem synes jeg altså holdt rigtig godt i vask. Det er da vildt ærgerligt at farver og tryk falmer i vask, så kommer tøjet jo hurtigt til at se gammelt og slidt ud, og sådan burde det da bestemt heller ikke være!

      Slet
  3. Jeg har en del gange stået med Lego-wear i hånden med overvejelse om køb til min datter, men lagt det tilbage. Tøj er jo en smagssag, men jeg er ikke tosset med store prints på mange af bluserne med diverse figurer, og jeg står også lidt af overfor hjerter og blomster, som af mærkelige årsager skal præge (næsten) alt pigetøj. Jeg har indtryk af, at kvaliteten er lækker, så jeg ville ønske, at det var nok til, at de/Lego ville "hvile" nok i det, til at "nøjes" med en pænt og diskret logo i en side-syning el. lign.

    Når det er sagt, så synes jeg nu, at Sylvesters jakke er ret fin. Og hvor er han bare super lækker - det første billede er SÅ fint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej tina,
      Tusind tak din kommentar og de søde ord om Sylvester:-)
      Jeg er helt enig med dig, i forhold til designet, jeg synes også det kunne være helt fint at netone det lidt, ihvertfald på en del af tingene! For måske er det også fint nok at muligheden er der for en Ninjago t-shirt, eller en med blomster over det hele, der kunne bare også godt være et alternativ:-)
      Nu har jeg jo ikke selv en pige, så jeg har ikke lige lagt mærke til det med blomster og hjerter på alt:-) Men jeg forestiller mig at det kunne være rart med muligheden for også at undgå det engang imellem:-)

      Slet
  4. Hej Ninna. Som jeg har skrevet til dig tidligere, så har jeg jo købt vinterovertøj fra Lego til årets sneleg. Og det er virkelig blevet afprøvet med den vinter vi har. Både min 6 årige og min 9 årige fik jakke og flyverdragt, men min søns jakke ligger lige over et år, for den var stadig alt for stor, da det blev koldt. Min datter er rigtig glad for sin jakke og har på intet tidspunkt klaget over, at hun fryser (og hun er en meget tynd lille en uden et gram overflødigt fedt på kroppen). Flyverdragten er hun mindre begejstret for, men det er fordi dumme mor ikke har købt hende skibukser i stedet som alle vennerne har. Men hun har været varm og tør efter kælkning. Og pasformen er helt fin, også til sådan en splint som hende. Min søn er tilfreds med sin flyverdragt (dog har han nu hørt søster brokke sig og begynder også med de skibukser). Han var ude og kælke i 4 timer i -6C og var varm og tør, da han kom hjem. Min eneste anke er, at bukserne forneden ikke kan snøres godt nok sammen om støvlerne, så sneen let kommer ind/bukserne kryber op. De samles kun af velcro, og det holder ikke godt nok, når de bevæger sig (og jeg kan heller ikke altid få det til at holde uden på de tykke støvler - det springer nemt op igen). Min 3 årige har arvet en Reima tec flyverdragt fra storebror, og den virker dog mere tør på yderstoffet end Lego dragterne. Som om den afviser sneen bedre (eller også har hun bare ikke været lige så længe i sneen som de to andre). Da jeg købte udstyr, købte jeg også Lego skisokker til alle tre børn, og de er varme og lækre. Mange hilsner Marie-Louise

    SvarSlet
  5. Vi arvede en flyverdragt i str. 1½ år, som siden er blevet brugt af - bum, bum - 4 børn (udover den oprindelige ejer) og stadig holder. Selvfølgelig slider så små børn ikke vildt meget på deres overtøj, men alene antallet af ture i vaskemaskinen kunne godt have taget livet af den ;) Jeg er ret ukritisk med hensyn til æstetikken i børnetøj. Vi har arvet rigtig meget LEGO-tøj og jeg har været rigtig godt tilfreds med kvaliteten, men jeg ville aldrig betale for det selv :) Men jeg køber så (næsten) heller ikke tøj til priser over H&M til mine drenge...

    SvarSlet
  6. Finе way of explаіning, and fastіԁious рost to get facts about my preѕentаtion toρiс, which i am going to presеnt in uniѵersіty.


    Here is mу blog :: nоseϳob (fachschaftsrat.info)

    SvarSlet
  7. I waѕ suggеsted thіs website bу means of my cousin.
    I'm no longer sure whether this submit is written through him as no one else know such precise approximately my difficulty. You're іncredible!
    Thank you!

    Mу websіtе rhinoplasty - -

    SvarSlet
  8. Hey thеге ωοuld you mind letting me
    κnow whiсh hosting companу you're using? I've loadеd yοur blоg in 3 different ωeb browѕerѕ and I must sау
    this blοg lοaԁs a lot quicker thеn most.
    Can you reсοmmеnd a gooԁ hosting provider at a hοnest
    pгice? Kudoѕ, I apprecіate іt!


    Ѕtοp bу mу webpage phone

    SvarSlet