mandag den 25. februar 2013

Quilte heaven






Meget koncentreret Anne 
Christina syr drengejakke
Tenna syr børnetøj

Ida klipper, og Line henter kaffe.
Karen klipper ud til Rockerjakke




Så er jeg ved at lande igen, ovenpå en FANASTISK weekend, i ligeså fantastisk selskab. Der er mange billeder og mange indtryk at sortere i, men her kommer en lille billedserie fra workshoppens 1. dag, hvor vi fik syet (naturligvis), hygget, grinet, spist, og hygget endnu mere.
Tusind tak Line, fordi du er så inspirerende og fordi jeg måtte komme ned i din kælder og sy. Jeg er helt fortryllet, og vil afsted igen snart.

Med fare for at gøre det for teksttungt, så er jeg altså lige nødt til at fortælle lidt om hvorfor det er så fantastisk at komme på sådan en weekend. Når man lever et travlt familieliv med 2x fuldtidsjobs, så er der ikke så mange åndehuller i hverdagen. Man kan nemt glemme sig selv, og hverdagen kører bare afsted i højeste gear. At være afsted i en hel weekend med skønne damer, og tid til fordybelse og selvforkælelse, er bare den luksus man kan forkæle sig selv med. Line er desuden, den bedste og mest tålmodige lærer. Der er hyggeligt, varmt og nærmest magisk i hendes lille kælder!
Denne her workshop har jeg været så heldig at få foræret af Line, med det formål at få lidt mere fokus på hendes workshop weekender. Så i vil blive massivt spam'et fra nu af!!:-)

Jeg fik (næsten) syet en quiltet jakke, som I nok skal få at se snarligt, ellers kan I også smugkigge på Instagram (ninnaschou). Der kommer mere på bloggen de nærmeste dage:-)

27 kommentarer:

  1. Du er bare sååååhhh heldig, det er det fedeste at være på syskole i Lines kælder, jeg har været afsted to gange, og jeg glæder mig sådan til den tredje, der er bare lige et par ting, der skal gå op i en højere enhed - er vildt misundelig.
    Jeg glæder mig til at se din jakke.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig bestemt også som det heldigste asen;-) Jeg skal også helt sikkert afsted igen, jeg er helt afhængig nu!

      Slet
  2. EJ bliver helt jaloux når jeg ser de billeder. Gid jeg kune sy - og gid jeg kunne bruge en weekend i Lines kælder! :) KH Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Lines syhold er også for nybegyndere hvis du skulle få mod på det:-) Det er virkelig noget helt særligt at være afsted i sådan en hel weekend!

      Slet
    2. Ja ;) Har nemlig været inde og smuglæse... man kan endda leje maskiner af hende så der er i virkeligheden ikke rigtig nogen undskyldning. ;)

      Slet
  3. En week end i Lines kælder er bare HELE rejsen værd. Det er så fedt, og en kæmpe vitaminindsprøjtning i en hverdag med job og unger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja fuldstændig! Jeg er helt høj, og har nærmest lyst til at holde en uges ferie for bare at sy og sy;-)

      Slet
  4. Hvor ser det fedt ud. Og det virker :) sidder kun og tænker på hvornår jeg skal selvforkæles med sådan en weekend. Desuden er det nogle vildt flotte ting I har lavet -har smugkigget på Insta ;)
    Hilsen Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne-Mette:-) Jeg kan nok ikke undgå at vise en hel masse frem her på bloggen også:-)

      Slet
  5. Så hyggeligt og heldige jer (0:

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig også hyggeligt:-)

      Slet
  6. Skønt at se billeder fra en skøn weekend! Det var altså for godt! Håber du har nydt fridagen med S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare toppen!! Der skal stoppes i sparegrisen nu!
      Jeg har nydt min fridag helt vildt, det var altså perfekt planlagt!

      Slet
  7. Glæder mig VILDT til at se mere - mig har du overbevist - jeg å afsted og besøge lines kælder - ej hvor ser det dødhyggeligt ud!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal SÅ meget med Mille, du vil elske det!:-)

      Slet
  8. Glæder mig til at se mere :) Ser ud til at i har haft en skøn weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal lige være helt færdig med de sidste detaljer, så bliver der jakke-spam;-)

      Slet
  9. Dejligt at se billederne fra weekenden!

    Hold nu op hvor var den altså også god!

    Jeg stemmer for vi snart planlægger den næste med samme "team";)

    Tak for en skøn weekend Ninna.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og i lige måde Tenna:-)
      Ja, jeg er også allerede klar til at tage afsted igen:-)
      Glæder mig til at se dine ting færdige:-)

      Slet
  10. Nøj hvor ser det altså bare dejligt ud, intet mindre!! Jeg vil VILDT gerne se hvad I fik lavet :-) må altså se at få sparet sammen til sådan en weekend!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal nok komme billeder af det hele:-) Helt ærligt, alle burde komme på sådan en weekend! det er altså godt for sjælen!

      Slet
  11. Wow, hvor er det vildt at se min lille snuskede kælder her på din store flotte billeder!!! Helt vildt tosset dejligt at du kom! Krydser fingre for at se dig igen. KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så ikke noget snusk, kun den ene skat efter den anden:-) TAK fordi jeg måtte, vi ses igen (snart forhåbentlligt)!

      Slet
  12. Hvor ser det hyggeligt ud :-) Jeg bliver nødt til at spørge hvor Lines kælder ligger om om man evt kan komme på kursus som nybegynder?

    SvarSlet
  13. Dejlige billeder!
    Jeg har virkelig følt mig flyvende idag, og har endda sluttet fred med jakken, så jeg næsten er færdig. Det har været SÅ god en weekend, og jeg gentager den gerne en anden gang.

    SvarSlet
  14. Sikke en appetitvækker - jeg skal af sted om 14 dage og kan jo næsten ikke vente, når jeg ser de inspirerende billeder :)

    SvarSlet
  15. Super gode billeder, du har knipset..;) Tak for en skøn weekend - den må gerne gentages..:) Må hellere ha' gang i opsparingen..
    Knus

    SvarSlet