torsdag den 18. juli 2013

Hej blog

Billedet er fra vores sommerferie i sidste uge, med strand og sol i Sønderjylland

Pyha, det blev en noget længere pause end jeg lige havde regnet med! Da jeg først fik annonceret det, kunne jeg virkelig mærke hvordan det var tiltrængt.
Udover at have haft et godt, men også meget travlt forår på mit arbejde, der har krævet virkelig meget energi, så har jeg også lavet en omfattende "soulsearch" hvad angår mit bloggerliv, og har været langt omkring. Tankerne har været på at lukke bloggen helt, kun blogge om bestemte emner, ændre alt i layoutet, osv osv.
Status er at jeg ikke har fundet et endeligt svar, ikke andet end at jeg faktisk savner min blog nu. Jeg har stadig brug for forandring, og flytter derfor på wordpress. Jeg kæmper lidt med det tekniske, da jeg er et stædigt æsel, der gerne vil det hele selv, og helst uden at læse en brugsanvisning;-) Sådan lidt learning by doing agtigt... Den går så bare ikke rigtig når det bliver for teknisk:-)

Jeg er af natur en person der tænker utrolig meget over tingene, også for meget nogle gange! Så da jeg først fik stillet mig selv spørgsmålet, Hvorfor blogger du egentlig", ja så rullede lavinen;-) For hvorfor? Er det sådan et narcisitisk behov for at se sig selv på skærmen, trang til opmærksomhed, pral af "se hvad jeg kan, se hvad jeg har", eller er det helt "normale" forudsætninger der ligger til grund for trangen til at blogge og udstille (små dele af) sit liv?

Jeg er nok nået frem til at, for mig, er det lidt en blanding! Lysten til at vise frem, udspringer nok af en lille del søgen efter anerkendelse, og så en stor del af at ville dele passion og inspiration med andre. Jeg har altid drømt om at have mit eget magasin, hvor jeg selv måtte bestemme det hele, og den drøm får jeg på en måde udlevet her på bloggen.

Jeg tror nok jeg er tilbage nu;-) Jeg er her på blogger lidt endnu, og skal nok sige til når jeg flytter (hvis altså det lykkes mig;-))

Jeg har faktisk også gået og sparet lidt billeder sammen, så jeg håber der stadig er nogle der vil læse med?? Jeg har ihvertfald savnet Jer rigtig meget:-)

47 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage! Nogle gange hjælper det at hive stikket ud, og jeg synes det er skønt at du har besluttet dig for at fortsætte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, og tak fordi du stadig gider læse med:-)

      Slet
  2. Velkommen tilbage. Jeg har savnet at læse din blog.. Men heldigt, at jeg har kunne følge lidt med på Instagram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine fine ord:-) Og ja IG er vist kommet for at blive:-)

      Slet
  3. Tror det er meget sundt at stoppe op og tænke lidt over hvorfor man gør som man gør engang imellem.....personligt har jeg brugt min blog til at dele min begejstring for kreative sysler med andre, og det har faktisk været med til at sætte min egen kreative proces igang igen (den har i en del pr været lidt på vågeblus) og så er det bare super fedt at have nogle andre 'kreanørder' at skrive til og dele den passion med. Men det er også en kunst at finde en balancegang imellem bloggen og hverdagslivet og få det til at gå op i en højere enhed uden at det blir et stressmoment. Dejligt at du er tilbage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk også derfor jeg begyndte at blogge, jeg var på barsel, og savnede et kreativt fælleskab/selskab:-) Og så har jeg udviklet mig sammen med min blog, og føler at jeg nu er ved at finde den rigtige retning for mig.
      Og ja, refleksion er altid sundt:-)

      Slet
  4. Glæder mig til igen at følge med i dit fantastiske univers. Du er til stor inspiration - både hvad angår det kreative og det modemæssige :) Skønt du er tilbage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord Tina, og dejligt du kan bruge min blog til inspiration, det er det der gør det sjovt:-)

      Slet
  5. Dejligt du er tilbage! Følger trofast med, også selvom det skulle blive på en ny blog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Det er jeg glad for at høre:-)

      Slet
  6. Jeg følger dig også uanset hvor:)

    SvarSlet
  7. I lige måde Ninna, dejligt at have dig tilbage, selvom du jo ikke har været helt væk på IG ;) Og ja, vi er nok allesammen "ramt" af en god blanding af alt det du nævner, der giver os lysten til at blogge. Jeg har jo endda selv valgt at være lidt selvironisk omkring det i min blogtitel ;) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker din blog titel Mie, for det er jo lidt sådan det er;-) Men på en god måde synes jeg! Man må også gerne vise det, når der er noget man er god til!!

      Slet
  8. Synes, det er meget vigtige overvejelser du har gjort dig - og synes også, at det du er nået frem til, er meget fornuftigt.
    Jeg er selv forholdsvis ny i blogverdenen, og har som du, selvfølgelig også overvejet hvorfor det er, at jeg vælger at prioritere så relativt meget tid på bloggen.
    Det handler også om anerkendelse, men mest af alt handler det om, at jeg ikke kan lade være. Jeg kan lide at tage billeder, lide at lege med ord - og jeg kan lide at blive inspireret, samt forhåbentlig inspirere andre... - og ja, hvis nogen gad udgive det, ville det jo være fantastisk at skrive en bog, det bliver det nu nok næppe til, og så lugter bloggen jo lidt af det.
    Det der er vigtigst er vel, at vi gør noget vi kan lide, som giver energi ... jeg har oplevet en del i min omgangskreds, der hovedrystende spørger til, hvordan jeg får tid til at blogge - svaret er, at det vælger jeg at have tid til, men så vælger jeg i samme åndedræt noget andet fra. Jeg tror, at når det at blogge, gør os usikre, er det ofte fordi, vi kan synes, at det virker noget selvoptaget og selviscenesættende - og kan man være det bekendt? - Det synes jeg godt, vi kan! Vil man ikke læse, kigge med eller have nedsættende holdninger til blogverdenen, så står det frit for, at lade være med at kigge med. Men jeg bliver ked af det, når jeg føler mig usikker over, hvad hensigten med andres kommentarer til bloggen måtte være - for bloggen er jo meget personlig og privat, om end vi har valgt at gøre den offentlig tilgængelig. Jeg føler, at jeg blotter mig på min blog, ikke mere end jeg har lyst til, men blotter mig, det gør jeg, hvilket gør mig sårbar i forhold til andres kommentarer - giver det mening?
    For mig er bloggen en slags dagbog - den giver mig ro, gør status og får mig til at reflektere over de ting, jeg foretager mig sammen med min familie i min hverdag.
    Jeg håber, at du "finder formen" - og vælger det der gør dig glad og giver dig energi. I hvert fald nyder jeg, at læse, kigge med og blive inspireret af dig.
    De kærligste tanker - fra Kristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kristina,

      En lang kommentar som din, fortjener et ordentligt svar - undskyld ventetiden;-)
      Tak for dine tanker, de er meget tæt på mine egne omkring det at blogge! og det er SÅ sundt at reflektere over det, især da det er et medie der stadig er så nyt! Vi er altså også enormt præget af janteloven her i Danmark, og her må man sige, at sådan en blog hvor man rigtig viser sig selv og sit frem, provokerer den almene opfattelse af hvad der er "tilladt" i forhold til janteloven! Derfor er man nok ekstra sårbar i forhold til kommentarer, og andres meninger om bloggeriet. Det er stadig mærkeligt for mig at sige til nye bekendtskaber at jeg har en blog, faktisk undgår jeg det helst! Det er SÅ svært at forklare, og tit bliver det bare sådan noget med at "nå ja, det er ikke noget særligt, bare en lille sær hobby jeg har og deler med et par andre damer";-)
      Men jeg er sikker på det ændrer sig i fremtiden, vi har kun set "toppen af isbjerget":-)
      Igen, tusind tak for dine tanker, de er værdsat, og tak fordi du læser med:-)

      Slet
  9. Dejligt at du er tilbage igen!
    Sidder selv og bøvler med wordpress, men jeg er tabt uden en brugsanvisning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, men hvorfor skal det være SÅ svææææært.....???

      Slet
  10. Velkommen tilbage, du har været savnet:-)
    Knus fra Tina (Ø.H.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde:-):-) Håber vi snart ses igen:-)

      Slet
  11. Velkommen tilbage, du har ihvertfald være savnet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Simone, og tak fordi du (stadig) læser med:-)

      Slet
  12. Ih hvor godt søde <3.

    Stort kram

    SvarSlet
  13. Jeg kan genkende rigtig mange af dine tanker. Jeg kan stadig ikke finde ud af hvorfor jeg blogger, og om jeg overhovedet har lyst til at blive ved! Som Ylvalishule også er inde på længere oppe, føler jeg mig frygteligt blottet som blogger, og det har jeg det ret svært med. Og samtidig er der egentlig er en masse jeg gerne vil dele! Det er en vanskelig balance for mig, synes jeg, og det betyder at jeg faktisk ikke er nogen ret god blogger.
    Det er du til gengæld, så det er godt at du er tilbage:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en meget vanskelig balance, og man bliver jo klogere på sig selv, som blogger, som tiden går! Jeg synes nu også du er ret sej til det, jeg elsker ihvertfald dine kreaindlæg, du har noget andet at byde på end så mange andre;-)
      Og tak for de fine ord:-)

      Slet
    2. Tak skal du have Ninna. Det var altså ikke fordi jeg fiskede efter komplimenter, eller noget;-) Min pointe er bare, at hvis man hele tiden holder lidt tilbage, så kan det nemt blive meget upersonligt og dermed også ret uinteressant for andre. Dit indlæg har helt sikkert lige sat skub i mine tanker omkring bloggeriet igen, tak for det:-)

      Slet
  14. Velkommen tilbage Ninna – godt at "se" dig igen. :)

    SvarSlet
  15. Velkommen tilbage - det er dejligt, at du er her.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Og meget forsinket tillykke med lillebror:-)

      Slet
  16. Svar
    1. Tak Katja, og tak for dine søde kommentarer og fordi du læser med:-)

      Slet
  17. Velkommen tilbage! :)
    Jeg har selv haft en lille pause fra bloggen og jeg har gået med selvsamme spørgsmål. Men når jeg sådan har været væk fra bloggen, så savner jeg det altså også.

    Jeg ser frem til at følge dig videre på wordpress :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogen gange er det nok også meget sundt at komme til at savne lidt:-)

      Slet
  18. Velkommen tilbage... Vigtige overvejelser og altid sundt at få ro til tankerne.
    Rigtig god sommer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tuisnd tak Karina, og god sommer til dig også;-)

      Slet
  19. Jeg synes, det ville være SÅ ærgerligt, hvis du lukkede bloggen! Jeg elsker at læse dine indlæg og synes du er vældig god til at inspirere til nyt i skabet og boligen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK Anne, og kan kun sige i lige måde, og i øvrigt, stort tillykke med <3

      Slet
  20. Velkommen tilbage, dejligt du IKKE lukker! /Ida

    SvarSlet
  21. Dejligt at du er tilbage :-) Du har været savnet :-)

    SvarSlet
  22. Velkommen tilbage :-)
    Jeg er selv meget ny i blogverden og er heller ikke ret god til det. Går lidt med de samme tanker som dig og flere af dine læsere.
    Du laver nogle skønne ting og det er fedt du "tør" vise dem frem. Du er en kæmpe inspiration :-)

    SvarSlet
  23. Dejligt at du er her igen Ninna! Jeg er også en person, der til tider kan reflektere mig selv "ihjel", også hvad angår bloggen, men lige nu tror jeg bare jeg blogger, fordi jeg godt kan li' at have en slags dagbog.
    Bliv her og blog som du har lyst og tid til. Jeg elsker hvert et indlæg og bliver altid meget inspireret!

    SvarSlet