søndag den 17. november 2013

En dag i mit liv


Da jeg læste Ullas indlæg om en dag i hendes liv, så blev jeg helt inspireret til at gøre det samme. Jeg gik og ventede nogle dage på at vi havde en "almindelig", fordi jeg har en ide om at dagene ligner hinanden ret meget i vores familie. Det gik op for mig, at det overhovedet ikke er sådan vores liv er. Og det på trods at vi har ret typiske 8-16 agtige jobs. Enten er der een af os der skal møde på et bestemt tidspunkt pga møder, eller min far skal hente Sylvester (det gør han hver torsdag), eller een af os skal arbejde over, til et arrangement, til et møde i børnehaven osv osv.
Og denne her dag var også ret atypisk, da Kim besluttede at tage en halv fridag og hente Sylvester tidligt, så jeg kunne suse direkte hjem, og faktisk have tid til at lege lidt med Sylvester.


Vækkeuret ringer kl 05.40 og Kim og jeg skiftes til at gå først i bad. Den anden går i gang i køkkenet med morgenmad og madpakke til Sylvester (til eftermiddagen). Sylvester plejer at vågne ved 6 tiden, men det kan svinge med en halv time + -.
Vi har i lang tid set tv om morgenen, men for kort tid siden besluttede vi at holde fjernsynet slukket, og sikke en vidunderlig ro det har givet, det kan kun anbefales!



I dag er det mig der afleverer (og jeg skulle egentlig også hente), og derfor skal jeg være på kontoret senest kl 8, for at kunne gå igen kl 16. Kim cykler, så jeg har bilen i dag. Det er ikke så længe siden Kim også begyndte at cykle, og ambitionen var egentlig at begge skulle cykle, men jeg er jo ret magelig, så når bilen står der og lokker, så siger jeg ikke nej tak;-) Langt de fleste dage cykler jeg dog de 7 km der er hver vej, og jeg nyder det (helt uden at lyve faktisk, cykling er den eneste motionsform jeg helt ægte synes er fedt)
Jeg har fundet tøj frem til Sylvester, og vi har lige tid til at læse en bog inden vi skal i tøjet og ud i bilen.



Jeg er på kontoret kl 8.00, og går i gang med at tjekke mails. I den afdeling hvor jeg sidder (jeg er designer på overtøj), laver vi stort set alt i Kina, og pga af tidsforskellen er der altid tikket en hel masse mails ind i løbet af natten.
Det er ikke fordi mit arbejde er hemmeligt eller noget, men jeg er ikke så vild med at gå og tage billeder derude. Jeg prøver at holde blog og arbejdsliv lidt adskilt, det har jeg det bedst med.
Jeg laver mange forskellige ting i løbet af en dag. Udover mails, så får vi lige nu en masse prøver hjem på efterår/vinter kollektionen til næste år hjem. De skal allesammen prøves på en husmodel, rettes til og kommenteres. Vi er i en hård proces lige nu med at nå at få det hele klart så vi kan få vores salgsprøver hjem på alt det fine overtøj vi laver. VI har også ofte leverandører på besøg, som vi har et tæt samarbejde med, og det betyder meget at ses i virkeligheden, gå ud og spise, og have en god dialog, ikke kun på mail.



I dag kan jeg gå til tiden (kl 16), men ofte bliver det senere. Jeg kan heldigvis køre hjem i bil på 10 min. Solen er allerede ved at gå ned på parkeringspladsen, og jeg synes bare tiden går så hurtigt.
Jeg kommer hjem til mine to ynglings, der sidder og slapper af i sofaen. Sylvester er stoppet med at sove middagslur i børnehaven, og det gør vores eftermiddage ekstremt pressede fordi han er dødtræt. Jeg har, som noget helt særligt i dag, tid til at lege togbane med Sylvester. Bagefter går jeg i gang med at forberede noget wok mad til aften, som Kim laver færdigt. Og cirka kl. 17.15 spiser vi



Ved 18 tiden kommer Sylvester i seng, og falder som regel i søvn efter en enkelt bog og fem minutter hvor vi ligger hos ham. Det er hårdt at være 3 år.
Jeg savner ham meget for tiden, Det er ikke mange timer vi har sammen, de fleste dage er kl 17 før jeg er hjemme, og med en sengetid der hedder 18, så er det tid sammen minimalt. Jeg prøver at få så meget ud af morgenerne, og ligeledes at nyde de lange aftener med Kim, og nyde at der er tid til at sy lidt, og blogge lidt. Det er kun en periode, og det vigtigste er at han får sovet de 12 timer som han så til gengæld tager i streg om natten.
Vi laver popcorn, ser Kender du typen på den bærbare, og jeg laver bolledej til køleskabet.


Jeg når også at arbejde på et lille fotoprojekt på computeren, inden jeg skal i seng. Og synet der møder mig i soveværelset er mildest talt rodet. Vi får sjældent redt seng om morgene, og jeg finder altid legetøj de mærkeligste steder. Jeg er faktisk slet ikke noget rodehoved, men for ikke at blive sindsyg, så må jeg vende det til blinde øje til indimellem.
Jeg er træt som bare pokker, og hopper i dynerne, så jeg kan være klar til at stå op i morgen igen kl. 5.40

Jeg håber I er andre der også får lyst til at fortælle om en dag i Jeres liv:-)

25 kommentarer:

  1. Rigtig fint indlæg og god ide at skrive om en dag i ens liv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også det var så hyggeligt at læse om hos Ulla, jeg håber andre hopper med på vognen;-)

      Slet
  2. Synes det er sådan nogle spændende indlæg både dig og Ulla har lavet og det giver et ret fint indblik i "helt almindelige" hverdage. Jeg har også tænkt på at lave en dag i mit liv - nu må vi se om det bliver til noget. I alt fald tak for indblikket i jeres dag (og hold op, hvor er han bare blevet stor at se på ham Sylvester :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mie:-) Jeg gad ihvertfald godt at læse sådan et indlæg hos dig:-) Ja, han er en stor dreng nu, tiden er bare smuldret væk mellem hænderne på os:-)

      Slet
  3. Tak for at dele en dag i jeres liv, jeg syntes det er rigtig dejligt at møde personen bag bloggen på den måde :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Katja, jeg er glad for at du gad at læse det, og at du så tit kommer med kommentarer, det er meget værdsat:-)

      Slet
  4. Rigtig spændende at læse - bliver bare helt nysgerrig for at vide, hvornår du plejer at gå i seng, hvis du altså vil fortælle det? Tusind tak for din fine og inspirerende blog. kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du ihvertfald, det er simpelthen en forglemmelse at det ikke er kommet med:-) Det er som regel omkring kl 22.00 udfordringen er så bare at lægge den s.... Iphone fra sig, og lukke øjnene:-):-) Jeg er desværre slem til liiiige at skulle tjekke alt muligt (ligegyldigt), så den lidt for ofte tæt på 23 før jeg sover. Jeg drikker meget kaffe på arbejde!!

      Slet
  5. Rigtig hyggelig læsning. Den tror jeg også jeg hopper på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg glæde mig til at læse om Christina:-)

      Slet
  6. Tak for spændende læsning. Jeg er imponeret over jeres lange dage. Op KL. 5.40! Det er sejt. Kan godt se, at der ikke er meget tid til dit barn, og kan godt forstå, det er hårdt! Selv er jeg så priviligeret, at jeg selv kan tilrettelægge en stor del af min arbejdstid, hvilket gør, at jeg kan have lidt kortere dage...men må jeg så til gengæld f eks. arbejde hele søndagen, som i dag, eller om aftenerne. Men jeg beundrer sørme, at I prioriterer at få lidt tid med jeres barn om morgenen, når ham er mest frisk, det er en god ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina, tusind tak for dine søde ord:-) Jeg er også tit lidt træt på arbejde, men man kan vænne sig til meget:-) Det må være skønt at kunne flekse lidt mere end jeg kan, det har vi desværre ikke så stor mulighed for. Så jeg er bare glad for at både Kim og jeg bor tæt på arbejde (han har cirka 12 kilometer), det gør at det lidt nemmere kan hænge sammen:-)

      Slet
  7. Jeg vil rigtig gerne være med, det er så spændende at få mere indsigt i hinandens liv og lidt den der med at græsset ikke altid er grønnere på den anden side af hækken :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg glæde mig til at læse om:-)
      Og ja, jeg tror alle med små børn har det hårdt i perioder, på den ene eller den anden måde. Da jeg gik hjemme med Sylvester kedede jeg ret meget til sidst (da var han 1 1/2 år), og glædede mig sådan til at komme i gang med at arbejde. Men nu ville jeg ønske at jeg kunne have nydt al tiden lidt mere! Man er bare aldrig helt tilfreds hva':-) ha ha ha;-)

      Slet
  8. Dejligt indlæg...
    Jeg tænkte egentlig også vores hverdage som ret ens, men kan også ved nærmere tanke... godt se, at det er de overhovedet heller ikke - og godt for det ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er faktisk ikke to dage der rigtig ligner hinanden, det er meget godt at opdage tror jeg:-) Man er nødt til at være vild med hverdagen også, dem er der trods alt flest af;-)

      Slet
  9. Dejligt og hyggeligt hverdagsindlæg - at slutte dagen af med Popcorn & Kender du typen?, er altid et hit.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du ville læse det:-) Og ja, det er bare det bedste:-)

      Slet
  10. Hej Ninna
    Selvom jeg ikke har børn selv (endnu) har jeg slugt både dit og Ullas indlæg. Jeg har tænkt på om flere bloggere ville finde på sådanne hverdagsindlæg efter Ulla, og det gjorde du. Rigtig god læsning, og sjovt at få et indblik i andre hverdag.....Jeg tager mig selv i at kigge ud af mit vindue på 3. sal, og ned på folk som har travlt nede på gaden...de henter børn i klapvogn. De slæber på tunge poser. De løber lige over på tankstationen og og og.....det er (åbenbart) spændende at høre om andre folks hverdag, - uanset om man har noget til fælles med dem eller lever totalt forskellige liv.

    Jeg overvejer stadig om jeg skal lave et hverdagsindlæg, - og det bliver så meget, meget anderledes fordi jeg ikke selv har barn/børn.

    Tak for deling! :)

    // Rikke //
    CUPCAKE-STYLISTEN

    SvarSlet
  11. Dejligt at kunne følge med i din helt almindelige dag Nina - tak fordi du deler :)
    Jeg pipper dog lige op om at Ulla fik idéen inde på min blog, og at jeg har lavet en lille føljeton/side til alle de forskellige hverdage der efterhånden er med. Ligger lige link ind til din også.

    Ha en dejlig weekend :)

    KH Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for en god udfordring Maria:-) Det er godt at se den uredigerede hverdag ind imellem tror jeg, så det kan være jeg gør det igen på et tidspunkt:-) Og tak for link:-)

      Slet
    2. Jeg tror også jeg selv skal prøve at lave sådan en dag igen på et tidspunkt, det var nemlig ret sjovt :-)

      Slet
  12. Skøn læsning og især skøn fordi jeres hverdag minder meget om vores. Jeg føler ofte, at vi er de eneste med 2 fuldtidsarbejder og børn, der er meget i institution. Ofte er Ea og Uma nogle af de sidste, der bliver hentet, hvilket altid forbavser mig, for hvordan gør folk? Også pendler jeg endda til Bjerringbro, men vi deler os, så én henter og én bringer, så kan det lige hænge sammen, og pigerne får en stille og rolig morgen med deres far, som så først kommer hjem til aftensmad. Men og vildt at Sylvester sover allerede kl. 18. Er han stoppe med luren? Vi kan strække den til 19, så har man lige lidt mere tid sammen, men alt i alt er det jo ikke meget ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det føler jeg også ofte at vi er, ihvertfald i vores omgangskreds, der tror jeg vi er de eneste! Og ja, hvordan gør man lige det?? Noget der har stor betydning hos os, er at vi begge bor tæt på arbejde. Jeg er vildt imponeret over at I klarer det når du har så langt, og så med 2 børn endda! Han er lige stoppet med lur i børnehaven, så fra kl 17 er der bare krise, og lige nu sover han fra 18.30 til kl 6 næste morgen cirka, så han må have brug for det;-)

      Slet
  13. Tak for kikket.

    Jeg er selv blevet lidt bidt af disse indlæg, og skal igang med at blogge mit 2.

    Kh Camille

    SvarSlet