tirsdag den 21. januar 2014

New in - Depp og Pink








Jeg fik briller første gang da jeg var 10 år, hvilket på ingen måde var en særlig fed begivenhed. Jeg var ikke særlig vild med at gå med briller, og da jeg blev 16 år fik jeg overtalt mine forældre til at få kontaktlinser. Og det var til gengæld ret fantastisk, for så kunne jeg endelig se noget, eftersom mine briller ret sjældent sad på næsen!
Dengang (i starten af 90'erne) var der altså langt mellem de fede briller, og det var bare ikke rigtig cool at være brilleabe. DET er det til gengæld i dag, der findes SÅ mange flotte briller, og jeg føler mig absolut godt tilpas med briller i dag, som voksen. Jeg supplerer dog stadig med linser, da jeg godt kan lide at skifte udtryk.
Mine nye briller fra FOOF, er en anelse udenfor min comfort zone, men når man er så privilegeret at kunne vælge 2 par briller, så blev jeg enig med mig selv om at vove pelsen! Modellen hedder Depp, og findes i flere farver.
Jeg synes i øvrigt at de passer rigtig fint med min nye pink strik, som jeg fandt på udsalg hos Núe.

Bruger du briller?, og har du haft samme tanker om det som mig, eller altid fundet dig til rette i det?



22 kommentarer:

  1. De klæder dig rigtig godt :)
    Louise

    SvarSlet
  2. Lige som dig fik jeg briller som 10-årig. Ikke super fedt. Øjenlægen sagde godt, at jeg selv måtte bestemme, om jeg ville have briller - jeg sagde nej, mine forældre ikke særlig tilfredse. Men efter et par uger krøb jeg dog til korset og bad mine forældre om jeg ikke nok måtte få briller, for jeg kunne jo ikke se super meget :)

    Synes de klæder dig super godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, men det er skørt ikke? Jeg kunne heller ikke se noget i de år jeg gik uden briller, men forfængeligheden tog over...

      Slet
  3. Briller klæder dig også godt. Og det gør den pink farve da godt nok også - wauw:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh tak Christina:-) Jeg er også meget glad for begge dele, og trængte til lidt farveopmuntring her i januar:-)

      Slet
  4. Åh, smukke Ninna! Du ser fantastisk dejlig ud <3

    SvarSlet
  5. jeg er faktisk også en brillepi' - eller det vil sige, at jeg har brugt linser, siden jeg startede til selvforsvar som 15-årig;) og nu har jeg kun læsebriller (også fra foof.dk) jeg er fan af dig, brillerne og blusen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke i alle situationer hvor det er lige praktisk at være brillebruger. Jeg svømmede også en del da jeg var yngre, og der var det heller ikke for smart en kombi!
      Og tak søde Linda <3

      Slet
  6. Jeg har brugt briller siden jeg var 8 år og idag i en alder af 29 år vil jeg ikke på skifte dem ud med linser, jeg er og vil altid være en brille pige.. Det er bare blevet en stor del af mig og min identitet.. Synes slet ikke jeg er mig selv eller særlig køn uden briller.. Så jeg er stor tilhænger af at brille moden skifter hele tiden.. Synes det klæder dig super flot med brillerne..:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, sådan et par briller tilfører alligevel en del personlighed. Det er bare dejligt der findes så mange flotte briller i dag:-)

      Slet
  7. De er da super fine til dig :)
    Jeg elsker mine briller, og lader dem kun ligge hvis jeg er dresset helt op.
    Jeg fik briller som 2 årig - 1988, så der finde også mange uskønne billeder af mig som barn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eeeej jeg tror du har set sød d som 2-årig med briller <3 jeg synes helt små børn med briller er SÅ sødt, men sikkert ikke særlig fedt for dem!
      Godt at brillemoden har udviklet sig så meget i den positive retning, selvom vores børn nok vil grine af billeder af os fra nu, når de bliver store;-) Det har jeg ihvertfald gjort af mine forældre:-)

      Slet
  8. I klæder hinanden alle tre ;)

    SvarSlet
  9. De briller klæder dig helt vildt godt :-)

    SvarSlet
  10. Toplækre briller, du der har fået! Jeg fik briller som 7 årig (i 1974 GULP!!!) og skiftede så hvert halve år, fordi mit syn blev dårligere og dårligere, er meget nærsynet, noget med + 9,75 og + 8,25. Har prøvet kontaktlinser et par gange, da jeg altid får at vide , at jeg vil få et meget større synsfelt, men nu har jeg været brilleabe i så mange år, at jeg er vant til mit, åbenbart begrænsede, synsfelt, og synes at kontaktlinser er ubehagelige at have på. Det eneste problem, er at jeg skal huske hvor jeg lægger dem, fx når jeg skal i bad, ellers kan jeg ikke finde dem igen, har et par gange været nødt til at tage solbriller på, for at finde de almindelige briller, hmmm, en smule distræt er jeg jo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ha ha jeg er helt færdig af grin;-) Tusind tak fordi du delte:-) Det er godt nok sejt at du har haft solbriller på for at finde dine briller, but whatever works ikke??:-)
      Jeg tror det er enten eller om man er til linser eller ej, og så tror jeg faktisk det er en fordel at være begyndt på dem som helt ung, jeg tænkte ihvertfald overhovedet ikke på om de var behagelige eller ej, jeg var bare lykkelig for at slippe for briller;-)

      Slet
  11. De er fede - meget endda, jeg er selv en brilleabe - med ravstel og skolelæreindelook (;

    - Anne

    SvarSlet
  12. Jeg fik også briller forholdsvist tidligt - som 8 årig. Det gik hurtigt med at komme godt op i styrke. Som 16 årig gik jeg over til kontaktlinser - åh, hvilken lykke, at slippe for de tunge brillestel! Som 27 årig havde jeg endelig sparet 30.000 kr. op til en laseroperation, så jeg gik fra -7 på begge øjne, til 0! Nul! Farvel linser og briller fra den ene dag til den anden. Det vildeste der er sket i mit liv (bortset fra 2 fødsler efterfølgende ;o)).

    Siden har jeg kun de senere år haft brug for skærmbriller (rundede 40 år sidste år, så nu begynder alderen at trykke... ;o)). Det er dejligt, at jeg ikke er tvunget til at gå med briller, men kan vælge dem til og fra. Og kun skulle bruge dem i arbejdsøjemed, så dér kan jeg være stilet og smart med briller - hjemme kan jeg slappe af uden.

    Laseroperationen er det bedste jeg nogen sinde har gjort! Jeg skulle bare have gjort det noget før. Livet er bare SÅ meget lettere uden briller og linser...... :o)

    SvarSlet