fredag den 17. januar 2014

Spring wishes - og lidt om at være (for) vild med at shoppe


Nå, så kom 2014 da også i gang, og januar er heldigvis snart overstået. Det er absolut ikke min favorit måned, trods det at jeg faktisk har bryllupsdag i begyndelsen af måneden. Jeg er født til varmere vejr, og mindre sne (slud).
Jeg har faktisk et lille bitte nytårsfortsæt, eller et personligt mål om man vil, for året. Jeg vil blive bedre til at shoppe!! Og det betyder ikke shoppe mere, tværtimod betyder det at shoppe mindre. Der skal virkelig strammes op, og forbruget skal ned. Jeg vil gerne købe ting jeg bliver sådan HELT ægte glad for, og som giver mening i alt det vi har i forvejen. Der skal ikke købes mere af alt det vi allerede har.
Det er farligt at annoncere sådan noget offentligt, det ved jeg;-) Men så bliver jeg også holdt til ilden.
Helt konkret så vil jeg:
-Holde 1 (måske 2) shoppefri måneder
-IKKE impulskøbe
-Blive bedre til at gå efter 1 god (dyr) ting, i stedet for 3 billige der hurtigt bliver forvaskede/grimme osv.

Jeg har virkelig høje forventninger til mig selv, for ikke kun er det en belastning for pengepungen at overkøbe, det er også RIGTIG skidt for miljøet.
Nå, men ikke desto mindre, så har jeg lavet en lille forårscollage over mulige emner, for sikre og langtidsholdbare køb til 2014 - lidt inspiration hvis man er træt af at se på udsalgsvarer:-)

En grå sweatshirt er basis for mig, og jeg ELSKER jo Isabel Marant, så den her er jeg ret vild med. Nederdelen fra Ganni er SÅ fin, og ville passe perfekt med sweatshirten, men jeg mangler desværre ikke nederdele, så den forbliver vist et ønske;-) Brillerne fra FOOF er allerede på vej hjem til mig, I kan se mig med den mørkere model her. Skjorten er fra Selected, og sådan en mangler jeg rigtig meget, en klassisk hvid bomuldsskjorte, der kan bruges til alt. Jeg mangler også et par gode flade støvler, og det må gerne være bikerboots som de her, det er et par år siden jeg sidst havde et par, og nu er jeg klar igen! Undertøj og basis t-shirts skal også opgraderes i det nye år, og gerne med de her to varianter.

Pyha, jeg håber ikke I mistede gejsten med al det her tekst. Er der en bestemt ting I vil gå efter i 2014, eller måske et nytårsfortsæt?

14 kommentarer:

  1. Jeg har omtrent samme ønske for 2014 rent shoppemæssigt, og synes at jeg kom ind i en god vane med det allerede i 2013. Men ingen shoppefri måned (planlagt i hvert fald) til mig, tak!
    Jeg planlægger:
    En ny hverdagstaske. Gerne i ruskind.
    Mere kvalitets strik.
    Nye jeans. Har kig på nogle modeller fra Selected som tiltaler mig.
    En lædernederdel. Har drømt om en i flere år, og nu skal det være!
    Ikke særlig eventyrlystent eller spændende, men det der det, jeg mangler i min garderobe og som fungerer for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, jamen det er bestemt også en udfordring med shoppefri måned, men det SKAL lykkes.
      Hvilken en slags lædernederdel skal det være?

      Slet
  2. Jeg burde virkelig også sætte tempoet lidt ned med at shoppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved du hvad Karen, jeg undskylder det altid med, at jeg kender mange der er meget værre end mig. Men det er da for langt ude;-) Så NU skal jeg tage mig sammen:-)

      Slet
  3. Det lyder som et spændende projekt! :)
    Jeg glæder mig til at følge med fra sidelinjen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har jo prøvet det selv Ida:-) Og du virker i øvrigt en hel del mere organiseret end mig, i forhold til målrettet shopping;-)

      Slet
  4. jeg er med - på den med mere kvalitetsbevidst shopping og mere grundighed. jeg har burde ikke turde offentliggøre det;) lækkert undertøj og holdbart basis er også på min liste (jeg har dog fundet verdensbedste t-shirt i noget uld og sådan fra & other stories, hurra)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en lækker t-shirt! Jeg må se om jeg kan lure den på nettet, vi er jo ikke så heldige med sådan en butik herude i provinsen;-)

      Slet
  5. Jeg er helt med på samme strategi. Har (næsten) lige købt coatede jeans fra Selected (70% rabat) og min første T by Alexander Wang-kjole (samme rabat), som jeg begge forudser bliver langtidsholdbare køb.

    Per fra Spiloppen kaldte vores sne herude for slush ice - han har så meget ret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja, slush ice er vist et pænt ord for lortevejr! Jeg bliver simpelthen så deprimeret af sådan noget vejr her!!
      Skønt med dine kup:-)

      Slet
  6. Jeg har lært at gå uden om de billige ting. Til gengæld kommer jeg til at købe for mange af de lækre dyre... Så det skal jeg lære. At bare fordi man ikke kan vælge mellem tre bluser, så behøver man jo ikke at tage dem alle sammen med hjem. ;-) Og så vil jeg sige, at jeg kun kan anbefale Hanky Panky boyfriend trusserne. Det startede egenlig som en joke, da jeg bad min mand købe lidt Hanky Panky med hjem fra USA, men nu kender de ham i butikken, og jeg har (næsten) alle regnbuens farver. De sidder godt, holder godt og giver ikke mærker når man har bukser på. Og jeg elsker at jeg kan matche trusserne med dagens farve (om sommeren) eller pifte det grå outfit op (om vinteren, selvom det jo nok mest er mig der ser det ;-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha nej, det kan godt være rigtig svært at vælge, for mig sætter budgettet også tit en begrænsning når det gælder de dyre ting, og så SKAL man jo vælge:-)
      Jeg har også nogle par af dem i forvejen, og de er virkelig mine ynglings, så det er en af de ting der gerne må spenderes på i år:-)

      Slet
  7. Inspirerende indlæg Nina, jeg har omtrent de samme tanker og ønsker for garderoben - og shoppelysten ;) Har netop lavet et indlæg om mine to god udsalgskøb og kommende musthaves - tror jeg skal have en klassisk hvis skjorte på listen også... - og Selected er da vist pænt repræsenteret i vore garderober...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt på om jeg kan overholde mine "regler", og om jeg kan forbedre mig:-)
      Og ja, Selected laver ind imellem nogle fine ting i en god kvalitet, jeg er især glad for mine jeans derfra:-)

      Slet