tirsdag den 15. april 2014

Nye græsgange



Kære læsere, det har været lidt tamt på bloggen den seneste tid, men jeg kan fortælle Jer, at det er fordi vi er gået i gang med at kigge på hus. Vi bor jo allerede i hus, men "kun" til leje, og har hele tiden vidst at det var midlertidigt. Vi flyttede fra København for snart 2 1/2 år siden, og havde dengang en lejlighed der skulle sælges (hvilket skete ret hurtigt), så vi lagde ud med at leje et lille rækkehus her i Hasselager. Men den 31. december udløber vores kontrakt, så huskiggeri er blevet vores nye hobby.
Vi bliver boende i området, hvilket er både en fordel og en ulempe når man er på husjagt. Fordelen er at vi allerede har et afgrænset/overskueligt område at kigge på. Ulempen er nærmest den samme;-) Her er ikke det største udvalg, og ret langt mellem snapsene....
Vi kan INTET lave selv, så hvis der skal sættes i stand, skal der seriøse penge op af lommen, men omvendt er det heller ikke lykken at købe noget forholdsvist nyt, for chancen for lige at ramme vores smag, er lig nul;-)
Jeg har fundet alle mine indretningsmagasiner frem, og lagt dem øverst i bunken, og drømme er der sandelig nok af! Jeg er spændt på at se hvor mange der bliver realiseret. Et eller andet hus skal vi ihvertfald finde, for det er godt nok en dyr løsning at bo til leje på den her måde.

Er der nogen af Jer der står/ har stået i samme situation? Hvilke overvejelser og tanker har I gjort Jer?

p.s. jeg har ændret mit kommentarfelt, så man skal have en google konto for at kommentere, det er fordi jeg har fået så massivt meget spam det sidste lange stykke tid, og det kan jeg undgå på den her måde!

9 kommentarer:

  1. Vi stod i samme situation for ca 2 år siden. Vi boede til leje i et hus der var forholdsvis dyrt at leje men som lå det sted vi ønskede at bo. Vi kiggede efter hus i mere end et år inden vi endelig fik købt et hus - som vi ved nu er det helt rigtige for os. Vi havde set på huset flere gange men der var bare lang vej inden vi havde det hjem vi drømte om, som i virkelig lang vej. Derfor bød vi den gamle dame som boede i huset lidt under den offentlige vurdering og noget mindre end hun havde det til salg til men efter nogen forhandling frem og tilbage fik vi faktisk vores vilje og huset blev meget billigt vores. Huset ligger fantastisk med have til skoven og 100 m til skole, børnehave og idrætshaller. Nu er vi så igang med at bygge om, noget gør vi selv andet har vi hjælp til og om et par år har vi forhåbentligt det fedeste hus. Så hvis jeg skal give et råd så vær ikke bange for at byde det i mener huset er værd for jer, og ikke hvad det er værd for sælgeren. Held og lykke med bolig købet det bliver spændende hvad i finder jer

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND tak for din kommentar og dine meget gode råd Maja, de er virkelig brugbare:-) Man skal virkelig lige lære at lure de der ejendomsmæglere synes jeg! Vi har kig på et lige nu, som jeg virkelig håber bliver vores, men det må tiden (og prisen) vise om det bliver;-)

      Slet
  2. Hvor lyder det spændende :)
    Jeg bor i en kollegielejlighed sammen med min kæreste, og det planlægger jeg at gøre de næste 3,5 år, så jeg har ingen gode råd at videregive! Men rigtig god boligjagt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, nej der går lige lidt tid før det bliver aktuelt så;-) Men tusind tak:-)

      Slet
  3. hvor spændende! jeg hepper på jer og det helt rigtige hus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det gør jeg virkelig også, det skal bare lykkes!:-)

      Slet
  4. Vi købte hus i december og er på ingen måde håndværkere. Beliggenhed er alt for mig, så jeg var klar over at vi nok ville få noget gammelt møg, hvis vi skulle kunne betale det. Vi er endt med et rækkehus fra 51 i Åbyhøj og vi er mere end lykkelige for det. Vi har lavet det vi kunne selv, når man ikke er håndværkere og fået hjælp fra familie og venner. Enkelte opgaver har vi købt håndværkere til, og noget lever vi med ind til videre, køkken og bad. Man kan komme langt med hvid maling, og ved at smøre ærmerne op:-).
    Du kan følge med på insta og se cigaræsken, før of efter.
    Hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette, hvad er dit brugernavn på Insta? Jeg vil vildt gerne følge med:-) Og ja, der er bestemt mange ting man skal lære at leve med, og det kan man jo også sagtens, jeg kan ihvertfald godt! Og det er jo super fedt at have drømme om forbedringer/forandringer, så har man også noget at gå og glæde sig til og planlægge. Det ville næsten være for kedeligt hvis det hele bare var perfekt fra starten;-)

      Slet
  5. Præcist. Ellers kan man jo købe noget helt nyt, men det gamle har charme synes jeg.
    På insta hedder jeg mettemariejord
    😉

    SvarSlet