søndag den 27. april 2014

Nye tæpper






Jeg viste i fredags et billede på instagram af nogle fine nye tæpper jeg har købt, og der var mange interesserede spørgsmål til dem, TAK for interessen:-) Jeg har samlet lidt info her i indlægget:-)
Det sort/hvide blev faktisk købt lidt af nød, da vi er ret trætte af vores slidte sofa, men der står ikke lige en ny sofa på budgettet foreløbig. Så må man finde nogle alternativer til at dække slid og grimme pletter!! Jeg synes det fungerer ret godt med tæppet, der oveni købet er en ret billig løsning.
Jeg har længe været forelsket i de fine indiske quilts de har i HAY, men jeg er altså for nærig til at betale over 1000 kr for dem. Jeg har tidligere fundet et fint tæppe på Ebay, så jeg ledte altså der igen. Jeg søgte på Quilt blankets, og quilt bedspreads, det sort/hvide passer til en stor dobbeltseng, de med farverne købte jeg som ekstra sofa-hygge tæppe, og passer ikke som sengetæppe. Der er altså ret mange flotte at finde på Ebay, og jeg havde de her tæpper leveret (fra Indien) på 3 dage med Fedex. Jeg gav omkring 550 kr for begge inkl fragt. Jeg ved ikke om der kan komme told på fra Indien, men det har der ikke gjort de to gange jeg har bestilt, så måske har jeg bare været heldig.
Jeg elsker alt der er lidt etnisk, og synes det giver lidt kant at mikse med de andre ting vi har, så det hele ikke bliver for clean.
Spørg endelig hvis jeg har ikke fået alt info med:-)
Her er link til det sort/hvide tæppe og sælgeren

8 kommentarer:

  1. Hvor er de bare flotte de tæpper ! Rigtig lækre endda. Og så er jeg vild med din blåblomstrede pude også - rigtig dejlig stue i har jer.

    /KH Maria (www.meremaria.dk)

    SvarSlet
  2. Hvor er de flotte. Her dækker vi også sofaen til. Den er slidt men det er også skønt at man ikke skal bekymre sig om børn spilder mv.. Tak for link. Vi kunne godt trænge til et nyt.

    SvarSlet
  3. Tak for tippet, de er fantastisk flotte de tæpper, jeg fik straks et nyt behov og må ind og finde nogen til os ;-)

    Kh Camille.

    SvarSlet
  4. Smukke tæpper... Jeg skal da helt sikkert have fingere i et også... Så er det bare lige farvevalget... Hvad med et farvede tæppe? er det købt ved den samme?
    God aften.
    Kh. Karina

    SvarSlet
  5. Jeg vil blot lige byde ind med, at hvis man ikke vil risikere at skulle betale told, så kan de faktisk fås til en udmærket pris hos www.sarrik.dk (de sælger dem til 695,- men kører ofte 50%) - deres webshop er nede i øjeblikket, men de kan ses på https://www.facebook.com/sarrik.dk
    Også www.masala.dk sælger dem helt ned til 425,-

    Blot et tip ;-)

    SvarSlet
  6. Et andet sted er www.gemein.dk hvor de koster mellem 350-475kr. Har selv købt der og de er super lækre i kvaliteten. Også bare et tip:)

    SvarSlet
  7. Tusind tak for tippet Helle:-) Det må være rent held at jeg er sluppet for told de 2 gange jeg har bestilt:-)

    SvarSlet
  8. Tusind tak for dit tip Henriette:-) Det vil jeg kigge nærmere på:-)

    SvarSlet