mandag den 14. juli 2014

Sommerlæsning



Sommerferien er for mig, tid til at få læst bøger. Jeg har altid elsket at læse bøger, men får det virkelig sjældent prioriteret i løbet af året, desværre, for det er ret skønt at blive opslugt af en god bog!
I løbet af foråret fik jeg foræret nogle bøger, blandt andet herfra, bøger jeg nok ikke selv ville have købt, men som jeg glæder mig til at komme i gang med. Peter Høeg's nyeste er jeg allerede i gang med, historien er god, men jeg er altså ikke helt overbevist af hans skrivestil (endnu)! Jeg læser altid bøger færdige, også selvom de ikke fanger mig, jeg er for nysgerrig til at ikke at vide hvad de ender med;-)
Den nederste i stakken, "to brødre", har jeg lånt af min mor. Den læste jeg mens vi var på Malta, og den var helt fantastisk, den kan jeg virkelig anbefale. Jeg elsker familiefortællinger, blandet med historiske fortællinger, og denne her har så absolut begge dele.

Får I også læst bøger i ferien? Og kan I anbefale nogle? Jeg er også helt vild med krimier, og mangler noget nyt der.

p.s. der er flere der har spurgt hvorfor man kun kan kommentere med en google konto. Jeg har sat det op sådan fordi jeg simpelthen fik SÅÅÅÅÅ mange spam kommentarer før. Jeg har ikke teknisk viden til at gøre det anderledes, og beklager virkelig at det er nødt til at være sådan:-( Jeg håber jeg på et tidspunkt får overskud til at helt at flytte bloggen, som jeg har haft lyst til længe, jeg kan bare ikke selv finde ud af det, ikke helt ihvertfald!

4 kommentarer:

  1. Aj, jeg er også blevet bombarderet med spam og har måtte lukke for en åben kommentar tråd. Det er vildt irriterrende.

    Nå, men til bøger må jeg virkelig anbefale Det syvende barn, den slugte jeg på under 2 uger og det sker for tiden ret sjældent ellers. Og så er jeg igang med Stillidsen af Donna Tart som er sådan lidt langsomt, feriesløv, men alligevel ret gribende (og perfekt ferielæsning).
    /Mie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er SINDSYGT irriterende!!
      Tusind tak for læsetip, og rigtig god sommer;-)

      Slet
  2. Jeg skal da vist lige kigge på den der To brødre. Jeg er igang med Stillidsen af Donna Tart, den er rigtig dejlig. Ellers regner jeg med at skulle læse Bogtyven af Markus Zusak og måske Sarum af Edward Rutherford. Angående krimier....har du læst 'Svalens graf' af Sissel-Jo Gazan? En af de bøger (ikke krimi) som virkelig har gjort indtryk på mig er 'Den stjålne vej' af Anne-Cathrine Riebnitzsky, den er barsk og rigtig god. Et par gode krimier-spændingsromaner er også 'De otte' og 'Den sorte dronning' af Katherine Neville.
    God læselyst
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND tak for de gode bogtips, de er straks skrevet på listen over bøger jeg skal kigge nærmere på:-)
      Rigtig god sommer:-)

      Slet