fredag den 5. september 2014

En ny begyndelse


8 uger til termin, og allerede MEGET utålmodig

MANGE tusind tak for kommentarerne til mit forrige indlæg, det har været så rørende at læse Jeres egne beretninger og søde ord og ønsker om en god fødsel, TAK <3

Jeg har jo haft den her blog i langt over 3 år, og der er sket rigtig mange ting i mit liv på den tid. Sylvester var knap et halvt år, og vi boede i København, da jeg skrev det første indlæg. Nu er han 4 år om en uge, og skal snart være storebror. Vi har boet i et lejet rækkehus lidt uden for Århus i knap 3 år, men fra den 1. november bliver der vendt op og ned på det. Vi har nemlig fået en afklaring på vores boligsituation, som jeg glæder mig til at fortælle mere om:-)

Jeg ved der er mange der har læst med fra begyndelsen, eller ihvertfald i lang tid. Men der er jo også kommet nye læsere til, og forhåbentlig har I lyst til at fortsætte med at læse med:-) Så jeg synes egentlig det er meget passende lige at fortælle en lille bitte smule om mig selv, og måske endda få opdateret under fanen "om mig" også;-)

Jeg er efterhånden blevet 33 år gammel, men jeg trives virkelig godt med at blive ældre (ihvertfald i det indre, det ydre - not so much;-)). Jeg er gift med Kim, og sammen har vi snart 2 drenge. Jeg arbejder som tøjdesigner i en stor dansk virksomhed, men er desværre blevet sygemeldt frem til min barsel begynder, så lige nu passer jeg sofaen derhjemme.
Jeg begyndte at blogge fordi jeg synes det var ret ensomt at være på barsel første gang. Jeg savnede et vindue ud til verden, og et sted at få afløb for alle mine interesser. Det fik jeg til fulde opfyldt her på bloggen. Med tiden har den udviklet sig, og det er mit mål at den skal blive ved med det. Der kommer fortsat til at være meget mode, krea, mig, min familie og nok også en del bolig.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lære Jer lidt bedre at kende, hvem er du som læser med? Er du ung, gammel, har du børn eller ej, hvad interesserer du dig for, ja hvem er du?

31 kommentarer:

  1. Super dejligt indlæg. Jeg har fulgt dig lige siden jeg startede min blog for snart tre år siden, og du skal vide at jeg er en af mange, som elsker at læse med på din blog.
    Hvis du har lyst er du mer end veækommen til at læse lidt om, hvem jeg er på min blog.

    Mvh Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helena,
      Tusind tak fordi du læser med, sikke en fin blog du har:-)
      Kh Ninna

      Slet
  2. Jeg læser også med og har gjort i en årerække tror jeg :)
    Jeg synes det lyder fedt at du vil personliggøre bloggen mere!
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak fordi du læser med Libbie, jeg håber jeg kan leve op til forventningerne;-)

      Slet
  3. Hyggeligt at følge med på din blog. Jeg fandt din blog via andre blogs, da jeg selv begyndte at blogge for 1,5 år siden. Jeg venter også en lille dreng .... med termin I MORGEN :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak fordi du læser med:-) Vildt nok, så har du måske allerede født?? Og dejligt med en dreng, det er SKØNT at være drengemor <3

      Slet
  4. Sjovt, du dykker netop ned i en tanke jeg fik forleden. At det i grunden er sjovt med (alle) dem 'man' følger på blogs og instagram osv.. altså at man jo ikke kender, kender hinanden, men alligevel ved så meget og får så meget indblik i deres/hinandens liv. Jeg synes det et fantastisk.

    Jeg er selv 36 år, snart 37 (hvilket min datter går en del op i). Jeg er gift med Michael og har været det i 13 år (!). Sammen har vi to drenge på 13 og 11 og en pige på 6. Jeg er uddannet tekstilformidler, har været med til at starte en andelsbutik op i København, men er pga studier ikke længere medlem. Jeg læser til pædagog og er lidt over halvvejs. Jeg elsker det.
    Du er velkommen til at lure på min blog, der ganske vidst ikke er den mest aktive af slagsen. Gad vide om jeg egentlig har skrevet ret meget om mig og mine der... hmm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret fantastisk medie, jeg havde slet ikke forestillet mig hvor mange skønne kvinder jeg ville komme til at kende da jeg begyndte at blogge. Flere endda også rigtig godt ude i virkeligheden.
      Tusind tak fordi du læser med, og dejligt at høre om dig, sejt at du er gået i gang med at læse, er det noget du har haft en drøm om længe?
      Kh Ninna

      Slet
  5. Jeg er en gammel kone (65), men meget interesseret i alt kreativt. Jeg fik øje på din blog for et par år siden, tror jeg, på grund af dine toiletpunge i Liberty-stof. Elsker selv at sy sådanne og meget andet. - Håber, at der stadig bliver plads til lidt kreativitet, selv om du jo nu får nok at se til. Held og lykke med kommende fødsel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila,
      Tusind tak for din kommentar, og fordi du læser med, det er jeg glad for. Og der bliver plads til meget af det kreative i fremtiden også, om ikke andet, så ihvertfald inden jeg føder;-)
      Rigtig god dag
      Kh Ninna

      Slet
  6. Jeg har læst med i noget tid nu og nyder dine indlæg. Jeg er 33 år, mor til en dreng på snart 4 og venter en dreng mere til december. Havde også en meget traumatisk fødsel første gang, der endte i akut kejsersnit og er efter inspiration fra dig ved at samle mod til at lave et lignende oplæg på min ellers utrolig forsømte blog.
    Udover familie og arbejde, nyder jeg mine timer foran symaskinen. Ser frem til at læse med fremover :-)
    kh ivanka

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ivanka,
      Tusind tak for din kommentar, og fordi du læser med, det er jeg glad for. Det lyder ikke sjovt med akut kejsersnit, jeg håber du får en bedre oplevelse til december. Dejligt med to drenge også:-) Og det er da den perfekte alder for den store at blive storebror, det tænker jeg ihvertfald, Sylvester bliver 4 på lørdag, og det er så dejligt at han forstår så meget omkring det at skulle have en lillebror:-)
      Rigtig god dag:-)
      Kh Ninna

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Lærer, kæreste og mor til pige på 4 1/2 (den halve er vigtig!) og dreng på 2 år. Har læst med i 2 1/2 år tror jeg og nyder, at din blog udvikler sig sammen med dig :-)
    /tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina,
      Tusind tak fordi du ville fortælle lidt om dig selv, og fordi du læser med:-)
      Kh Ninna

      Slet
  9. Jeg har fulgt din blog on & off i et par år, mest fordi jeg selv er on & off på min blog!
    Jeg kan lide at besøge din blog pga alt det kreative du laver, men mest pga de friske farver i har i hjemmet, det gør mig glad og jeg bliver inspireret.
    Jeg er selv 35 år, uddannet butiksassistent og pædagog :-)

    Jeg har læst dit tidligere indlæg ang din første fødsels. Håber du får en skøn fødsel og den bedste oplevelse med jeres dreng nr 2

    Rigtig god weekend.

    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette,
      Tak for din kommentar og fordi du læser med:)
      Ja, man kan ikke bevare det samme fokus og tidsforbrug på en blog over flere år, det har jeg ihvertfald erfaret, og fået fred med;-)
      Og tak for ønskerne om en god oplevelse med fødsel, det var sødt af dig:-)

      Kh Ninna

      Slet
  10. Tror jeg har læst med i lidt over et år

    hilsen
    en kvinde på 26 der blev mor for 6 mdr siden, er gift og elev + nybegynder (stadig) som blogger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elise,
      Tillykke med titlen som mor, er det en dreng eller pige?
      Tusind tak fordi du vil læse med her:-)

      Kh Ninna

      Slet
    2. En dejlig lille pige ;) http://begyndervanskeligheder.blogspot.dk/2014/08/til-tider-overvejer-man-hvad-der-gar.html

      Slet
  11. Jeg har læst med på din blog i nogle år - kan ikke huske hvor mange.
    Du er helt klart en af mine yndlings :-)
    Er 31 år, skolelærer og gift med en politibetjent. Vi flyttede i rækkehus i april, men har ingen børn. Har i 2 1/2 år ventet på, at der via adoption kommer et barn til os fra Columbia.
    Interesserer mig for boligindretning, mode, madlavning, sport, bøger, familie og venner.
    Glæder mig til at følge med i lillebrors opvækst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nadia, tusind tak for de fine ord, det gør mig meget glad:-)
      Tak fordi du tog dig tid til at skrive:-) Jeg håber meget for Jer at der snart er et barn til Jer i Columbia, hvor må det være hårdt at gå og vente og ikke vide hvornår det sker. Jeg krydser ihvertfald fingre for Jer.
      Kh NInna

      Slet
  12. Jeg har ikke læst med så længe - endnu. Jeg er semi-ung og har ingen børn - endnu.
    Jeg har en hel del forskellige interesser og der er ikke én specifik ting jeg bruger særligt meget tid på. På min blog forsøger jeg at fokusere på de gode ting i mit liv, for blandt andet at minde mig selv om, at der er flere af dem, end jeg måske lige går og synes.
    Tak for at skrive lidt basisfacts om dig selv - det er altid hyggeligt at lære sine blog"venner" bedre at kende:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna,
      Tusind tak for din kommentar:-) Hvad er semi-ung? For det synes jeg på en måde også jeg er, ha ha ha ha:-) Og jeg er altså 33 år!!!
      Det lyder som en god plan at huske sig selv på de gode ting i hverdagen, det prøver jeg også på:-)
      Tak fordi du læser med
      Kh Ninna

      Slet
    2. Hehe lige nu er 26 år semi-ung ;)

      Slet
  13. Hej Ninna. Jeg er 33 år og bor på Amager med min mand og vores 5-årige søn, og vi venter en lillesøster til oktober. Jeg arbejder som vejleder, hvilket spiller ret meget ind på mine overvejelser om selv at lave en blog, som jeg har overvejet de sidste 5 år, jeg ved ikke, om det nemt ville blive noget etisk rod :) Til gengæld føles det indimellem lidt freeloaderagtigt at læse med uden selv at blogge. Jeg har læst med næsten fra starten og finder meget stor inspiration i din blog. Jeg fandt den, da vi var nogle af de første blandt vores venner til at få børn og jeg savnede et fællesskab og nogle at spejle mig i i samme situation. Tak for din blog, som jeg sætter kæmpe stor pris på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sofie,
      Dejligt at lære dig lidt at kende:-) Og stort tillykke med lillesøster til Oktober, hvornår har du termin?
      Jeg kan sagtens genkende mange af dine tanker om det at blogge. For mig har det været vigtigt at adskille arbejdsliv og privatliv fuldstændig ad. Jeg blogger aldrig om mit arbejde, og snakker sjældent om min blog når jeg er på arbejde. Det er så forskelligt hvad folk har brug for at holde helt ude fra bloggen, for nogle er det deres børn, dem selv (på billeder), eller noget helt tredje. Man er nødt til at lytte til sig selv, men også give sig selv lov til at udforske mediet efterhånden som udvikler sig. Det er slet ikke så farligt synes jeg;-)
      Giv mig lige besked hvis du beslutter dig for at føre det ud i livet en dag:-)
      Og tak for de fine ord:-)

      Kh Ninna

      Slet
  14. Jeg begyndte selv at blogge for knap 3 år siden og har stort set fulgt din blog lige siden. Du er velkommen til at kigge forbi mig på bloggen www.frkschmetterling.blogspot.com hvis du vil vide mere om mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine kommentarer herinde gennem tiden:-) Jeg kigger jævnligt forbi, jeg er bare ikke så god til at få kommenteret, det skal jeg virkelig blive bedre til.
      Kh Ninna

      Slet
  15. Du har sådan en dejlig blog Ninna og jeg har fulgt den siden jeg i min sygeplejersketid( sådan ca 3 år siden, uha tiden går) sad og kedede mig og fandt en masse skønne blogs hvor jeg lige pludselig kunne få en masse inspiration fra.
    Da jeg var færdig med studie og gik på før-barsel fandt jeg stor inspiration og det var skønt at have et virtuelt billede til en verden uden for den lille by jeg bor i hvor der er langt til veninder og man kedede sig lidt da jeg "bare" gik hjemme.
    JEg syntes det er skønt du stadig holder liv i din blog, og selvom jeg er en stor tilhænger af IG savner jeg også at få lidt mere at vide om de folk bag billederne og det gør jeg på blogsene.
    Det var så rart da du skrev din fødselsberetning og jeg selv kunne kommentere og komme ud med min det er også en af de ting jeg tænker de blogs kan bruges til og det er dejligt.
    Jeg har selv i lang tid tænkt at jeg gerne ville have en men er aldrig kommet i gang, måske en dag det lykkes.
    OG HOLD KÆFT hvor ser du bare skøn ud på dine gravidfotos!:-)
    JEg glæder mig til at følge dig, din familie og jeres nye hus og hey hvis forældrende er glade så smitter det også af på de små også selvom man ligger i flytterod og alt det der (vi er selv lige flyttet)

    Rigtig god dag til dig og tak for du deler:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sandra,
      TUSIND tak for din kommentar, det er sådan en kommentar som din der gør hele det hele værd at blogge. Jeg bliver simpelthen så stolt og glad når det jeg deler kan bruges på den anden side af skærmen, så virkelig mange mange tak:-)
      Vi flytter selv et godt stykke udenfor byen nu, så jeg tror også at min blog kommer til at fungere som en god ven (igen), ligesom den gjorde da jeg var på barsel første gang.
      Jeg er også glad for IG, men har det nok ligesom dig, at jeg er begyndt at savne lidt mere dybde igen, også fra mig selv;-)
      Så tusind tak fordi du læser med, stadigvæk:-)
      Kh Ninna

      Slet